Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goede locatie in de stad maakt CPMA tot succes

Op de CPMA vakbeurs, die op 10 en 11 mei in Toronto plaatsvond, waren bijna 300 bedrijven vertegenwoordigd. Van oudsher worden er tijdens de beurs nieuwe producten geïntroduceerd. Zo werden er tijdens deze editie onder meer een Veggie to Go snack, biologische tomaten, Jazz appelen 'nieuwe stijl', laag-glycemische aardappelen en verpakte pompoenspaghetti gepresenteerd.


Linksboven: Het team van VLAM. Linksonder: Ulf Colin, Gerd Uitdewilligen en Mayra Pasco Arriola van Emerson. Rechtsboven: Marcel van der Pluim van Global Green Team. Rechtsonder: Jacques Luteijn en Carolien Vervaet van Body & Brains Growers Packers Direct.


Goed gevoel over expo
Op de CPMA beurs zijn minder retailers aanwezig dan op andere beurzen in Noord-Amerika. "Dit komt omdat de markt in Canada totaal anders is dan in de Verenigde Staten," legt Chriss Horrell van Love Beets uit. "De Amerikaanse retailmarkt is sterker versnipperd, terwijl er in Canada maar een paar grote spelers zijn. Als deze op de beurs aanwezig zijn, moet je ze spreken en doortastend zijn," vervolgt Horrell. "We hebben vijf retailers gesproken die tezamen ongeveer 6.000 winkels bezitten. We kijken dan ook met een goed gevoel terug op onze deelname aan deze vakbeurs."

Mike Preacher van Domex Superfresh Growers was ook tevreden over het het feit dat veel retailers een bezoek aan de Superfresh stand brachten. "Wat ik prettig vind aan CPMA Toronto, is de aangename locatie. Zodra je in de stad aankomt, kun je zo naar de beurs wandelen en bevinden restaurants en het meer zich op loopafstand." Brent Scattini van Mission Produce voegt er aan toe dat de beurs hem de kans biedt om bestaande contacten aan te halen en nieuwe zakelijke mogelijkheden te verkennen.

Meer bezoekers nodig
Een aantal exposanten vond de opkomst beneden verwachting en snappen niet waar dit aan ligt. "De beurs wordt gehouden in een prachtig jaargetijde en CPMA zorgt voor prettige openingstijden en een aangename locatie in de stad. "We hebben gewoon meer bezoekers nodig," luidt hun commentaar. 

Publicatiedatum: