Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Nieuw-Zeelandse sinaasappelen veroveren Chinese markt via WeChat

"Wie niet online is, is onzichtbaar," was de mededeling van Ross Young van Google New Zealand toen hij onlangs een presentatie gaf over de manier waarop kleine bedrijven het beste uit nieuwe technologieën kunnen halen in het kader van een Digital Enablement Project in Tauranga. 

Het project is bedoeld om lokale ondernemers de komende anderhalf jaar digitaal bij te scholen door middel van presentaties en workshops. Sprekers uit het bedrijfsleven vertellen over de manieren waarop nieuwe communicatievormen hun bedrijven hebben getransformeerd en bijgedragen hebben aan de groei van de omzet en het klantenbestand.

Technologie heeft ervoor gezorgd dat Nieuw-Zeelandse sinaasappelen de Chinese markt hebben veroverd die voorheen gedomineerd werd door zoetere, Australische sinaasappelen. John Miller van Foodview legt uit dat zijn bedrijf door WeChat te gebruiken (het Chinese equivalent van Facebook messenger) zijn fruit aan 850 miljoen gebruikers heeft kunnen promoten. "In slechts vier jaar tijd groeiden we uit tot een multinational. Mensen konden via WeChat informatie over onze sinaasappelen krijgen en ze direct kopen. Hierdoor konden we leveranciers omzeilen en rechtstreeks aan de consument leveren," aldus Miller.


Publicatiedatum: 15-5-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: