Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers

Uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2 blijkt dat aanbieders van diverse maaltijdbezorgers (zoals Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats) meer moeten doen om zich van elkaar te onderscheiden. Alle vier de onderzochte maaltijdbezorgers worden positief beoordeeld op gemak van bezorgen, goed en op tijd geleverde bezorging, en respect voor de bezorgers. Het aanbieden van kortingsbonnen en kortingsacties, waar de maaltijdbezorgers veelvuldig gebruik van maken, wordt door consumenten gewaardeerd maar niet als onderscheidend gezien. Ook de negatieve berichtgeving is voor de diverse aanbieders nagenoeg gelijk. Het gaat hierbij vooral om fouten in de bezorging (bezorgtijd, verkeerde maaltijd, koud eten, etc.) en technische problemen (kortingscodes, ruzie met de app, missende informatie).



Bezorgers verfoeid en bewonderd
De berichtgeving op sociale media over de bezorgers is voor alle aanbieders vrijwel hetzelfde, ze worden zowel verfoeid als bewonderd. In de negatieve berichtgeving gaat het vaak om het asociale gedrag van fiets- en scooterkoeriers en de klacht dat ze niet goed zichtbaar zijn. Bij slecht weer, zoals storm, regen en sneeuw, krijgen ze juist weer lof toegezwaaid.

Voor meer informatie
MWM2
Aniek Schmal
A.Schmal@MWM2.nl
T: 020 - 412 24 05


Publicatiedatum: