Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Consument ziet weinig verschil tussen maaltijdbezorgers

Uit een sociale media analyse van Marktonderzoekbureau MWM2 blijkt dat aanbieders van diverse maaltijdbezorgers (zoals Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Foodora en UberEats) meer moeten doen om zich van elkaar te onderscheiden. Alle vier de onderzochte maaltijdbezorgers worden positief beoordeeld op gemak van bezorgen, goed en op tijd geleverde bezorging, en respect voor de bezorgers. Het aanbieden van kortingsbonnen en kortingsacties, waar de maaltijdbezorgers veelvuldig gebruik van maken, wordt door consumenten gewaardeerd maar niet als onderscheidend gezien. Ook de negatieve berichtgeving is voor de diverse aanbieders nagenoeg gelijk. Het gaat hierbij vooral om fouten in de bezorging (bezorgtijd, verkeerde maaltijd, koud eten, etc.) en technische problemen (kortingscodes, ruzie met de app, missende informatie).



Bezorgers verfoeid en bewonderd
De berichtgeving op sociale media over de bezorgers is voor alle aanbieders vrijwel hetzelfde, ze worden zowel verfoeid als bewonderd. In de negatieve berichtgeving gaat het vaak om het asociale gedrag van fiets- en scooterkoeriers en de klacht dat ze niet goed zichtbaar zijn. Bij slecht weer, zoals storm, regen en sneeuw, krijgen ze juist weer lof toegezwaaid.

Voor meer informatie
MWM2
Aniek Schmal
A.Schmal@MWM2.nl
T: 020 - 412 24 05



Publicatiedatum: 11-5-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: