Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mini puntpaprika's aangepast aan consumentenbehoefte

Je hebt altijd haast, je wilt geen tijd verliezen en je wilt al helemaal niet lang in een rij voor de kassa hoeven te wachten. Dit zijn enkele van de nieuwe trends onder de nieuwe generatie consumenten. Bedrijven als Amazon Prime, Amazon dash button, Amazon Go, Carrefour en Hello Fresh spelen hier op in door nieuwe producten te creëren, die passen bij de vernieuwde behoeften van consumenten.

De groenten- en fruitmarkt past zich ook aan aan nieuwe gebruiken die passen bij de moderne maatschappij. Hierbij draait het om smaak, plezier, aantrekkelijkheid van producten en de nieuwe ruimte voor producten die biologisch, veganistisch of flexitarisch zijn en Food to go.


Groenteverdelingsbedrijf Enza Zaden is daarom niet alleen bezig met het verbeteren en ontwikkelen van nieuwe varianten en merken, maar ook met het onderzoeken van de nieuwe producten en vernieuwde marketing die betekenis hebben voor de gehele commerciële sector, ook de uiteindelijke consument.

De samenwerking tussen start-ups zoals Food in the box en Tribelli mini is hieruit voortgekomen. Tribelle mini, een merk van Enza Zaden, bevat onder andere zoete mini puntpaprika's in de kleuren rood, oranje en geel.



Tribelli (www.tribelli.com) is nu verkrijgbaar in supermarkten in heel Europa en bevat meerdere producten die het hele jaar rond verkrijgbaar zijn. In samenwerking met Food in the box kunnen consumenten nu hun Tribelli mini verwerken in heerlijke recepten waarmee een volledige maaltijd op tafel kan worden gezet.

Food in the box is gebaseerd op het idee dat consumenten thuis heerlijke recepten kunnen maken. Het bedrijf heeft dan ook als motto "Cook, Enjoy and Share". Er kan met vele recepten geëxperimenteerd worden en bovendien worden deze ook nog eens binnen 24 uur thuis geleverd. Dankzij de samenwerking tussen de twee bedrijven heeft de consument ook nog eens toegang tot een groot aantal recepten die heerlijke Tribelli mini's bevatten. (www.foodinthebox.com)



Naast dat de producten dus online beschikbaar zijn, zijn ze ook in supermarkten zoals Carrefour te vinden. Sommige Carrefour locaties in Madrid hebben deze producten voor fijnproevers al op voorraad en het doel is dat de komende maanden de producten ook in andere supermarkten in Spanje te vinden zullen zijn. Dit geeft ook aan hoe toegewijd het bedrijf is om zich aan te passen aan de nieuwe consumentenbehoeften.

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van nieuwe zakenmodellen, die de levens van consumenten aan het veranderen zijn. We zien hoe nieuwe initiatieven en merken zich richten op nieuwe manieren van leven en eten. Het grootste doel is om te voldoen aan de vraag van de klanten, deze tevreden te stellen en de producten die ze kopen onmisbaar te maken. Daarom worden er nog continu nieuwe producten ontwikkeld die het leven gemakkelijker en leuker kunnen maken.
Publicatiedatum: