Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bangladesh: Betreden nieuwe markten belemmerd door verpakkingsprijzen
Bedrijven uit Bangladesh moeten op een aantal gebieden verbeteringen aanbrengen om de bekendheid van hun producten op de internationale markt te vergroten. Eén belangrijk aspect is verpakking waarvan de kosten in het land zeer hoog zijn, vertelt Mainul Isalm, hoofd van Avalon Associates. "We kunnen zeer concurrerende prijzen bieden waar onze klanten tevreden mee zouden zijn, maar helaas kan niet iedereen zich €0,92 verpakkingskosten per 10 kilo product veroorloven," legt Isalm uit.
Het bedrijf, dat al 5 jaar lang bestaat, heeft als doel lokale producten internationaal te promoten. Tot zijn best verkochte producten behoren rode aardappelen, pompoenen en puntige kalebassen (potol). Het verbeteren van de productverpakkingen is echter geen eenvoudige taak aangezien de regering van het land het niet toestaat dat producten op krediet verkocht worden en al helemaal niet als het verse producten betreft. "Hierdoor lopen we vele zakendeals met potentiële klanten mis," vervolgt Isalm. Momenteel is Oman het enige land waarmee samengewerkt wordt. Verder wordt er geprobeerd om nieuwe markten te betreden door aan de internationale markteisen te beantwoorden," aldus Isalm.