"Hoe meer moestuinen, hoe meer vers we eten"
Het doel van deze telling licht marketingmanager Sjoerd Jochems namens telersvereniging Fossa Eugenia toe: "Met de data uit deze jaarlijks terugkerende actie leggen we het verband tussen moestuinieren en versconsumptie. Vorig jaar konden we al interessante informatie laten zien en een leuke infographic tonen met de inzichten. Ook dit jaar roepen we heel Nederland op om weer mee te tellen… Dit doen we het liefst met zoveel mogelijk andere moestuinprojecten en versinitiatieven, partners en liefhebbers van groenten en fruit. Samen kunnen we van de Nationale Moestuintelling weer iets moois maken!"
Landelijke Leefstijlcampagne
De missie van het digitale platform over vers en moestuinieren is 'Nederland verversen'. Jochems: "Onze theorie luidt: hoe meer moestuinen, hoe meer vers we eten." Met dit soort activiteiten zorgt Mijn Keukentuintje niet alleen voor bewustwording, maar stimuleren ze juist ook het 'doen'. Los van de gezondheidsclaim moet het vooral leuk zijn om met vers en verse ingrediënten bezig te zijn. In de tuin én in de keuken.
Voor meer informatie:
www.mijnkeukentuintje.nl