Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Metis: nieuw plumcotmerk gelanceerd in VK
Star Fruits uit Frankrijk en Rusticas Del Guadalquivirhave uit Spanje kondigen een nieuw plumcotmerk Metis aan. Het nieuwe merk zal in de VK op de markt gebracht worden door Coregeo.
De rassen van Metis worden ontwikkeld door Glen Bradford van BQ Genetics in Californië. Dankzij een samenwerking tussen merkeigenaren Rusticas del Guadalquivir, Star Fruits en telers uit Italië, Spanje en Frankrijk, is het fruit op de markt gebracht.
Metis wordt op dit moment in deze drie landen geteeld door een klein aantal gespecialiseerde telers, waaronder Royal, Zani, Minguzzi en Blue Whale. De unieke plumcot is het resultaat van natuurlijke kruisbestuiving door bijen, waarbij geselecteerde abrikozenpollen en pruimenbloemen worden gebruikt. De resulterende soorten worden daarna gekruist met pruimenbomen om Metis te produceren. Het bedrijf beweert dat de resulterende bomen een steviger en smaakvoller steenfruit produceren, dat net zo sappig is als de traditionele pruim.
De Metis groep probeert een langdurige, mondiale strategie op te bouwen, gebaseerd op kwaliteit en merkmanagement. De groep werkt samen met telers van het zuidelijk halfrond om mogelijk te maken dat ze het hele jaar kunnen produceren.
Renaud Pierson, CEO van Star Fruits en voorzitter van de Metis groep in Europa, reageert op het partnerschap met Coregeo. Pierson: "Het VK is een strategische markt voor Metis, met betrekking tot volume en vanwege de specifieke organisatie en situatie. Na de lange en succesvolle samenwerking voor Pink Lady vroegen we Coregeo om ons te assisteren in het VK. Coregeo is een VK marktexpert en deskundige in merkmanagement."
Het nieuwe merk ligt al in de schappen in Europa. Coregeo zal het interne marketingteam helpen om strategieën en communicatie te ontwikkelen. In het VK zal het merk geholpen worden bij pr en sociale media-activiteiten.
Voor meer informatie: Kyla Flynn or Katy Meehan MCG PR Tel: +44 0113 307 0113/0207 www.coregeo.co.uk