Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Piqa Boo peren gaan 'live' in China

Vorige week introduceerde Freshmax de rode peer Piqa Boo op de Chinese markt via twee online verkoopkanalen: Alibaba en Tmall. Freshmax doet al jaren zaken met online en offline partners op belangrijke exportmarkten en de beslissing om Piqa Boo online aan te gaan bieden was dan ook gauw genomen, legt exportmanager Greg Cassidy uit.



"Via de online partners waar we mee samenwerken, behouden we onze sterke reputatie als leveranciers van appelen en kersen. We weten hoe de kanalen werken en hoe we er het beste uit kunnen halen. De online verkoop van versproducten is een blijvertje en uit de statistieken blijkt dat China voorop loopt in deze ontwikkeling. Online vormt een essentieel onderdeel van de toekomstige markt. Toch hechten we nog altijd grote waarde aan onze samenwerking met offline partners op deze markt. De offline afzet geeft toegang tot premium en de belevingsgerichte winkels die zich focussen op een totaal andere groep consumenten, die houden van nieuwe producten zoals Piqa Boo.

De eerste partij peren is onlangs aangekomen en Piqa Boo is inmiddels officieel online geïntroduceerd. Ondanks het feit dat de peren dit seizoen slechts in kleine volumes beschikbaar zijn, zal Fresmax ook een aantal promo's organiseren.

Het is de eerste keer dat Piqa Boo peren op de Chinese markt verkrijgbaar zijn. In voorgaande jaren zijn er ter evaluatie wel proefzendingen naar China gestuurd om reacties van klanten, consumenten en media te peilen. 

"De feedback die we kregen was erg positief," vertelt Greg. "Het is geweldig dat we nu de volgende stap kunnen zetten. Tijdens proeverijen op vakbeurzen, zoals Asia Fruit Logistica en NZTE China Fruit Promotion, waren de reacties uitstekend."

Greg legt uit dat het bij de online verkoop belangrijk is om een partner te vinden die past bij je bedrijf. Het is echter nog belangrijker om een partner te kiezen die geschikt is voor het product en de doelgroep.

"De online verkoop maakt het mogelijk om consumenten die interesse hebben in nieuwe, unieke producten rechtstreeks te benaderen. Online verkoop is daarnaast erg direct en we kunnen dus meteen reacties verwachten als ons product bij de consument in de smaak valt en dat is iets wat ons veel inzicht geeft. De kansen voor Piqa Boo zijn dus prima."


Premium fruit wordt veelal verkocht in geschenkverpakkingen om het extra cachet te geven. Greg legt uit dat geschenkverpakkingen zowel retailer als consument extra mogelijkheden bieden. "De manier waarop dit invulling zal krijgen, is afhankelijk van de verschillende marketingstrategieën van onze off- en online partners."

"Ik weet zeker dat onze Piqa Boo peren verkocht zullen gaan worden in geschenkverpakkingen. Aangezien de volumes beperkt zijn, is het moeilijk te zeggen hoe groot dit aandeel zal zijn, met name omdat we nog bezig zijn met de ontwikkeling van de verpakkingen van dit product."

Publicatiedatum: