"Via de online partners waar we mee samenwerken, behouden we onze sterke reputatie als leveranciers van appelen en kersen. We weten hoe de kanalen werken en hoe we er het beste uit kunnen halen. De online verkoop van versproducten is een blijvertje en uit de statistieken blijkt dat China voorop loopt in deze ontwikkeling. Online vormt een essentieel onderdeel van de toekomstige markt. Toch hechten we nog altijd grote waarde aan onze samenwerking met offline partners op deze markt. De offline afzet geeft toegang tot premium en de belevingsgerichte winkels die zich focussen op een totaal andere groep consumenten, die houden van nieuwe producten zoals Piqa Boo.
"De feedback die we kregen was erg positief," vertelt Greg. "Het is geweldig dat we nu de volgende stap kunnen zetten. Tijdens proeverijen op vakbeurzen, zoals Asia Fruit Logistica en NZTE China Fruit Promotion, waren de reacties uitstekend."
Greg legt uit dat het bij de online verkoop belangrijk is om een partner te vinden die past bij je bedrijf. Het is echter nog belangrijker om een partner te kiezen die geschikt is voor het product en de doelgroep.
Premium fruit wordt veelal verkocht in geschenkverpakkingen om het extra cachet te geven. Greg legt uit dat geschenkverpakkingen zowel retailer als consument extra mogelijkheden bieden. "De manier waarop dit invulling zal krijgen, is afhankelijk van de verschillende marketingstrategieën van onze off- en online partners."