Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Peter van Steenkiste, Warnez:

"Aardappelen in stoomverpakkingen groeiend segment"

Tholen - "Wij vinden het belangrijk om mee te gaan met de trends en in te spelen op de vernieuwende eetcultuur. Jaren geleden hebben we daarom Pomvit, de stoomverpakkingen voor aardappelen, geïntroduceerd. Dit om de eenvoudige reden dat we sterk geloven dat snel, vers en gezond goed samen kunnen gaan", vertelt Peter van Steenkiste van Warnez, het bedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van verschillende aardappelrassen in diverse verpakkingen.

Snel en makkelijk

"Snel en makkelijk zijn steeds meer de normen in de huidige samenleving en in onze almaar vernieuwende eetcultuur", vervolgt hij. "Dit betekent gelukkig niet dat ons eten aan kwaliteit moet inboeten. Wij vinden dat een snelle, maar toch gezonde en lekkere maaltijd op elk moment van de dag moet kunnen. Pomvit is zo'n concept van stoomgaren dat aan alle mogelijke eisen voldoet die we ons vandaag stellen aan lekkere en gezonde voeding."



Snelle opwarming

Bij Pomvit zitten de aardappelen in de schil en worden ze verpakt in een magnetronverpakking. "Hierdoor krijgt de consument toch nog het gevoel zelf te koken, want na de snelle opwarming in de magnetron kun je desgewenst verder creatief aan de slag met de aardappelen." Peter benadrukt dat stoomgaren in de verpakking een uniek concept is: "Door de integratie van een stoomventiel in de verpakking, worden de aardappelen gelijkmatig gegaard in de magnetron en drogen ze niet uit dankzij de stoom in de zak. Wij zorgen ervoor dat de aardappelen in de zak van hetzelfde formaat zijn. In functie van de grootte van de aardappel varieert de bereidingstijd tussen de 4 en 9 minuten. De schil geeft extra smaak, er is minder verlies van vitaminen en mineralen. Daarnaast worden smaken en aroma's beter behouden via de stoomtechniek. Dit geeft sowieso een andere smaakervaring dan bij bewerkte en voorgekookte industrie-aardappelen."



Niche

Pomvit is bij Warnez één van de weinige eigen merken, en bestaat al enige tijd. "Ondertussen werden gelijkaardige concepten ook onder huismerk van de klant geïntroduceerd, en jaarlijks groeit dit segment. Het blijft weliswaar een niche, maar het is een groei die vergelijkbaar is met  'bio' en de herhaalaankopen liggen hoog, wat wijst op tevredenheid bij de eindklant.  Zo'n 3% van de geleverde verpakkingen bij Warnez is inmiddels een stoomverpakking", vertelt Peter.

Doelgroep voor aardappelen in stoomverpakking zijn studenten, alleenstaanden, kleine gezinnen en gepensioneerden. "Hier zit nog veel potentieel. Enkele van deze doelgroepen worden ook steeds groter, gezien de huidige evolutie van de populatie. Het is dus logisch dat we ons ook naar de toekomst toe verder willen concentreren op dit specifieke segment", besluit Peter.



Pomvit werd recent geselecteerd om deel te nemen aan Beste Product van het jaar. Bent u ook fan van ons product, stem dan via www.besteproductvanhetjaar.be/1341.

Voor meer informatie:
Peter van Steenkiste
Warnez Potatoes
Marialoopsesteenweg 2L
B-8700 – Tielt - België
T: +31 051 400812
info@warnezpotatoes.be
www.warnezpotatoes.be

Publicatiedatum: 25-4-2017
Auteur: Gertrude Snoei
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: