Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe druivenverpakking

"Naar mijn mening is de verpakking een manier om waarde aan het product toe te voegen. Zo geef je het product de aandacht die het nodig heeft," zegt Massimo Bellotti van Group Guillin. Group Guillin vertrouwt erop dat met de nieuwe verpakking het fruit niet zal worden verspild, omdat er meer waardering voor ontstaat. "Druiven in bulk verkopen werkt niet. We weten namelijk dat er dan een groot aandeel wordt verspild," ligt Bellotti toe.



Het Franse bedrijf Group Guillin heeft een nieuw verpakkingsmodel geïntroduceerd dat specifiek is ontworpen voor druiven. De verpakking bestaat voor 100% uit gerecycled plastic en stelt bedrijven in staat om met betrekking tot marketing stickers met hun eigen merk aan te brengen. "Hoewel onze verpakking al twee jaar op de markt is, is de druivensector erg conservatief en zijn veel bedrijven terughoudend in het doorvoeren van verandering," zegt Bellotti. Zijn bedrijf heeft verschillende versies van de verpakking ontwikkeld, zoals van 500 gram, 650 gram en 750 gram. Daarmee past de verpakking bij de behoefte van elke klant.

Tot nu toe zijn er bedrijven in Frankrijk, Duitsland en tot op zekere hoogte Spanje begonnen om met deze verpakking druiven te vermarkten. "De verpakking zorgt niet alleen maar voor een aantrekkelijk uiterlijk. Het maakt ook de logistiek makkelijker," zegt Bellotti. Bij de eerste prototypes was het volgens hem alleen maar mogelijk om 8 units per doos te vervoeren. Dankzij verbeteringen is dit aantal opgevoerd naar 10. In het gebruik is de nieuwe verpakking volgens Bellotti net zo makkelijk als traditionele rechthoekige verpakkingen.

Voor meer informatie:
Massimo Bellotti
Groupe Guillin
Tel.: +39 3483717100 
Publicatiedatum: