

Mededelingen
Vacaturesmeer »
Tweetende AGF'ers
Laatste reactiesmeer »
- Schouten: Duurzaamheid kan ook beloond worden met leveringszekerheid (1)
- 100 jaar Versijp Groenten en Fruit (1)
- Nicole Kersten 40 jaar (1)
- “De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap” (6)
- VMP start eigen loods in Poeldijk (4)
- "Ik ben de ogen en oren van mijn klanten" (3)
- Fruitbedrijven sponsoren twee appels en een peer (1)
- Sappenlijn Eerste Hulp Van Schulp breidt uit met Puur Kersensap (1)
- Kersenteler Janus van Etten zoekt telers met ingeknipte bomen (5)
- Eiwittransitie biedt kansen voor AGF (1)
Top-5 gisteren
Top-5 afgelopen week
Top-5 afgelopen maand
Koerslijstmeer »
Wisselkoersen t.o.v. Euro
Bron: ECB
Weer & verkeer
Willem&Drees en Beebox gaan verder als Willem&Drees
Duurzaam versbedrijf Willem&Drees fuseerde in 2016 met Beebox, leverancier van biologische maaltijdboxen. Vanaf donderdag 13 april gaan de bedrijven onder één naam verder: Willem&Drees. Gelijktijdig lanceert het bedrijf een versterkt consumentenconcept. Naast de samengestelde Beebox kan nu biologisch vers van telers worden bijbesteld in de online winkel. Deze veranderingen passen bij de missie van Willem&Drees om de groeiende groep bewuste consumenten een breder vers aanbod en nog meer gemak te bieden. Met als basis een gezonde voedselketen.
Eten van een gezonde keten
Met deze nieuwe belofte en de keuze voor de naam Willem&Drees zet de organisatie in op haar grootste onderscheidende kracht. Directeur Drees Peter van de Bosch legt uit: "Willem&Drees is een coöperatie van telers, consumenten en bedrijven. We kennen elkaar, luisteren naar elkaar en werken met elkaar. Samen creëren we onze eigen gezonde voedselketen, waar iedereen beter van wordt. Geheel zelfstandig en onafhankelijk van machtige inkooppartijen of multinationals. We willen het voorbeeld zijn van een keten die is gebaseerd op kracht in plaats van macht."Biologische maaltijden en verse producten thuis
Beebox is sinds 2012 actief als biologische maaltijdbox aanbieder. Onder aanvoering van de lokale Beebox ondernemers is het bedrijf sinds de oprichting snel gegroeid. Willem&Drees was in 2009 de eerste partij die producten direct van de teler via de retail leverde en later zijn eigen webwinkel lanceerde. Drees legt verder uit: "Onze proposities zijn nu dus samengevoegd, hiermee bieden we onze klanten een uniek product. De klant ontvangt wekelijks een samengestelde Beebox. Deze kan men aanvullen met biologische versproducten zoals kaas, brood of eieren uit onze online winkel. Daarnaast hebben we onze Beeboxen sterk verbeterd. De recepten zijn gevarieerder en sneller te bereiden, gemak staat daarbij voorop. Ook zijn er Beeboxen voor specifieke klantgroepen toegevoegd zoals de Gezins Beebox."
Kansen out-of-home markt
De belofte 'eten van een gezonde keten' sluit ook goed aan bij de ontwikkeling binnen de out-of-home markt. Cateraars en horecabedrijven realiseren zich steeds meer dat ze hierin een voortrekkersrol hebben. Willem&Drees ziet hen als schakel van de gezonde keten. Voor hen zetten we de krachtige coöperatie en onze kennis uit de consumentenmarkt in om een breed bio divers aanbod op maat te leveren. "Ik roep daarom alle koplopers in duurzaamheid op om samen te werken zodat we de komende jaren grote stappen zetten richting een gezonde keten", aldus Drees.
Voor meer informatie: willemendrees.nl
Publicatiedatum: 14-4-2017
Plaats een reactie:
Ander nieuws uit deze sector: