Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw appelras Miapple overtreft verwachtingen

Next Fruit Generation Australia, dochterbedrijf van Lenswood Apples, 
heeft het nieuwe appelras Miapple geïntroduceerd. De appel, die al een aantal jaar door marktleider Joyson Orchards wordt geteeld, is een kruising tussen Royal Gala en Fuji en heeft als grote voordeel dat het een vroeg ras is.



"We waren op zoek naar een vroeg ras van superieure kwaliteit om het gat te vullen in de periode dat er vaak een tekort aan appelen op de markt ontstaat," vertelt James Walters, directeur van Next Fruit Australia.

"Miapple wordt ruim voor andere rassen geplukt en heeft alle verwachtingen ten aanzien van smaak en opbrengst tot nu toe weten te overtreffen. We wilden een ras introduceren dat zowel telers als verpakkers goede goede prestaties levert," vervolgt Walters.

Het bedrijf werkt nauw samen met zijn klanten in de retail en groothandel en ook hier waren de resultaten boven verwachting. De eerste volumes Miapple waren binnen een week uitverkocht.




"In een aantal gevallen gingen retailers de eerste week wel drie of vier keer terug naar de groothandelsmarkt omdat de vraag naar de appel veel groter was dan verwacht." Mark Joyce van Joyson Orchards legt uit dat Miapple gemakkelijk in onderhoud is, een goede tak structuur heeft en dat de appelen uitstekend bestand zijn tegen opslag en extreme hitte.

De appelen werden voornamelijk los verkocht maar bij sommige retailers, zoals Woolworths, werden zij ook verpakt aangeboden. De marketingcampagne werd kracht bijgezet door de vernieuwende branding en reclame op social media.

"Aangezien 2017 ons eerste seizoen was, waren de volumes beperkt. We hebben goede vooruitzichten voor het seizoen 2018 wanneer de volumes veel groter zullen zijn. Miapple zal in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen in ons aanbod aan appelrassen en er worden steeds meer bomen aangeplant. Deze appel zou weleens de nieuwe Royal Gala kunnen worden. Ik ben er zeker van dat dit ras de concurrentie met bekende appelrassen aankan," aldus Walters.
Publicatiedatum: