Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




BelgiŽ: harddiscounter grootste stijger in verse AGF

Vorig jaar stegen de bestedingen van de Belgische gezinnen aan Fast Moving Consumer Goods met 1,3%. De verse voeding deed het minder goed en groeide met 0,8%. Het marktaandeel van harddiscounters, zoals Aldi en Lidl, blijft op het gebied van groenten en fruit stijgen naar 19,8% in 2016. Toch kochten Belgen over de gehele linie minder groenten en fruit, hoewel daarvoor 0,8% meer werd uitgegeven. Dit heeft te maken met de inflatie op voeding, die in BelgiŽ circa 2 procent bedroeg.

Het distributiekanaal 'openbare markt' blijkt eveneens relatief belangrijk voor fruit en groenten. Vermeldenswaard is ook het relatief hoge aandeel van de verkoop van verse aardappelen. 10% wordt rechtstreeks verkocht op de hoeve.

Bron: GfK Belgium voor VLAM



Publicatiedatum: 13-4-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: