Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asia Fruit Logistica: toekomst van e-commerce versproducten

De e-commerce verandert de Chinese versproductsector. Een aantal grote sectorspelers zal tijdens Fresh Produce Forum China uitleggen op welke manier de e-commerce de business vormgeeft.


De internationale Chinese handelsconferentie voor de AGF-sector die mede georganiseerd wordt door Asia Fruit Logistica en Asiafruit Magazine, zal plaatsvinden van 23 tot 25 mei. Na een welkomstreceptie in de avond van 23 mei is heel 24 mei voor het Chinese conferentieprogramma Fresh Produce Forum. Het programma begint met de sessie 'E-commerce 2.0', waarin besproken wordt dat de e-commerce al voor veel verandering heeft gezorgd in China's versproductsector, maar dat de impact veel groter zal worden. De openingssessie kijkt niet alleen naar hoe e-commerce groter wordt in China, maar ook naar hoe het nieuwe normen meebrengt voor de hele voorraadketen, in belangrijke segmenten zoals de groothandel, distributie en retail.

Ray He, algemeen manager van Tmall Fresh, zal uitleggen hoe hij zijn diensten moderniseert om meer producten van over de hele wereld aan zijn online kopers te kunnen aanbieden. Hij zal ook een overzicht geven van de rol die de versproductbusiness moet spelen in het stimuleren van de verkoop van andere categorieën van Tmall buiten levensmiddelen om. Ook zal hij de laatste trends en innovaties beschrijven in de integratie van online en offline retailplatforms.

Zhang Yi van Floruit zal bespreken hoe zijn bedrijf online zal gaan met de conventionele fruitimportmarkt van Peking, genaamd Cuixianyuan, middels zijn business-to-business (B2B)-platform. Zhang zal de voordelen uitleggen van het B2B-systeem, en zal vertellen hoe het de markt heeft veranderd voor zijn dagelijkse groothandelsbusiness.

Directe inkoop is een ander hoofdthema bij Fresh Produce Forum China. Online fruitbedrijf Frutacloud kwam met een baanbrekende aanpak door exclusief geïmporteerd fruit te introduceren, en werkt met wereldwijde partners om producten en verpakkingen te ontwikkelen. De oprichter van het bedrijf, George Liu, zal het nieuwe sourcingmodel van Frutacloud schetsen tijdens de sessie. 

Agrarische dienst Jinfeng Cooperative is gericht op het verbeteren van de Chinese teeltactiviteiten. In de sessie 'Technologie: het maken van kwaliteit', zal Richard Zhang van Jinfeng Cooperative de Chinese teeltsector bespreken in termen van het omarmen van moderne technologie voor meer productiviteit en hogere kwaliteitsnormen. Hij zal ook bespreken hoe technologie en management naar de Chinese bedrijven worden overgebracht. Als laatste zal hij advies geven over hoe in het eigen land geteelde producten van premium kwaliteit kunnen worden ontwikkeld voor de Chinese markt.

Fabien Dumont van Fruitmasters bespreekt in de sessie 'Bouwen aan de markt voor westerse peren' zijn bedrijfscampagne om Conferenceperen van Nederland naar Chinese klanten te brengen. Hoewel China een groot perenproducent en -consument is, zijn Aziatische rassen heel anders dan westerse soorten. Dumont zal vertellen welke stappen zijn bedrijf onderneemt om handelaars en consumenten in China te leren hoe ze van westerse perenrassen kunnen genieten.

Fresh Produce Forum China is klaar voor zo'n 200 sectordeskundigen en zal op 25 mei worden afgesloten met een dag vol georganiseerde bezoeken aan groothandelsmarkten en retail- en distributie-activiteiten in de regio Hangzhou.

Voor meer informatie:
Asia Fruit Logistica
www.fpf-china.com
www.fpf-china.com.cn
sinenart@gp-events.com
Publicatiedatum: