Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De markt voorzien van rijp fruit

MIssion Produce opent eerste avocadorijperij in China

Het Amerikaanse bedrijf Mission Produce heeft bekend gemaakt dat de bouw van zijn eerste rijperij in China voltooid is. De rijperij die gerund wordt door een joint venture van Mission Produce, Lantao International en Pagoda zal onder de merknaam Mr. Avocado de Chinese markt van eetrijpe avocado's voorzien. 

De joint venture vloeit voort uit de bestaande samenwerking van Mission Produce en Lantao. Via Pagoda wordt een directe link naar de consument gelegd op deze snelgroeiende markt.

Steve Barnard, directeur van Mission, legt uit dat zijn bedrijf erg enthousiast is over de groei op de Chinese markt de laatste jaren. "Door in Shanghai het Mr. Avocado Ripe Center in gebruik te nemen, kunnen we de markt van rijp fruit voorzien en deze groei nog verder versnellen. Onze samenwerking met Lantao en Pagoda om het Mr. Avocado label voor eetrijp fruit nog verder te ontwikkelen, versterkt onze leidende positie op de Chinese markt."


Pagoda heeft ruim 1.800 winkels
Pagoda is één van de grootste ketens van fruitspeciaalzaken in China en heeft ruim 1.800 winkels in heel het land. Het bedrijf heeft de laatste jaren een snelle groei doorgemaakt, zowel door het openen van nieuwe winkels als door overnames. Yu Huiyong van Pagoda is blij met Mr. Avocado samen te werken en vertelt dat er grote kansen op de Chinese markt liggen. "Momenteel hebben we 1.800 winkels in China maar tegen 2020 hopen we er 10.000 te hebben. Door de fruitsector verder te ontwikkelen, hopen we de markt nog beter te kunnen bedienen," vervolgt Yu.

"We leveren veel groenten en fruit maar er zijn maar een paar erkende merken. We denken dat hier de komende tien jaar grote kansen liggen. Drie jaar geleden vertelde ik mijn team dat we onze aandacht op avocado's moesten richten. Als we de avocadomarkt verliezen, verliezen we de helft van het fruitsegment. Ik heb dus de mogelijkheid gegrepen om samenwerking aan te gaan met de beste avocadoleverancier ter wereld," aldus Yu. 
 
Lantao directeur John Wang legt uit dat de categorie steeds beter door de consument ontvangen wordt en dat het tijd is om het rijpingsprogramma voor Mr. Avocado uit te rollen.

Mr. Avocado rijpkamer

Klanten rijpen het fruit zelf
"Na jarenlang avocado's gepromoot te hebben op de Chinese markt, zijn we op een keerpunt beland. Aangezien er alleen onrijp fruit op de markt was, moesten de klanten het fruit zelf rijpen. De Amerikaanse markt ontwikkelde zich zo'n twintig jaar geleden razendsnel, toen Mission startte met het rijpen van avocado's voor de retail. We volgen hetzelfde format in China. Ik denk dat Mr. Avocado het grootste avocadomerk op de Chinese markt zal worden," aldus Wang.



Mr. Avocado buitenzijde

Eerste avocadorijpfaciliteit in China
Het Mr. Avocado Ripe Center in Shanghai is strategisch gelegen aan de Yangtze rivierdelta nabij de haven. De faciliteit telt 4 rijpkamers met een totale capaciteit van 80 pallets. De rijpkamers werden gebouwd onder het toezicht van Mission naar Amerikaans voorbeeld. De ruimtes zijn energiezuinig, hebben een hoge luchtstroom en zijn temperatuurgecontroleerd. 


Contact:
Robb Bertels
Mission Produce, Inc.
Tel: 805.288.8165
Publicatiedatum: