Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prognose GfK:

Paasomzet supermarkten 2,1% hoger dan in 2016

De supermarktomzet is in maart 2017 met 0,7% gedaald naar 3,37 miljard euro (3,39 miljard euro in maart 2016). De omzet per kassabon steeg met 1,8% naar 23,19 euro (22,77 euro maart 2016) maar het aantal uitgegeven kassabonnen daalde in maart 2017 met 2,5%. De omzetdaling wordt echter veroorzaakt doordat Pasen in een andere maand valt. Deze viel vorig jaar in maart (week 12) en dit jaar in april (week 15). Volgens de prognose zal de Paasomzet in 2017 alle records verbreken.

Tijdelijk luxe merken
Supermarktformules verkopen tijdens Pasen veel tijdelijk assortiment onder eigen merk. Vooral de luxe bovenkant van het eigen merk wordt met Pasen naar verhouding veel verkocht (AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux). Er worden veel folders ingezet om het luxe assortiment onder de aandacht te brengen.

Bron: GfK



Publicatiedatum: