Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pom’Alliance en Pomuni slaan de handen in elkaar

Pom'Alliance en Pomuni slaan de handen in elkaar om synergieën te realiseren en hun complementaire activiteiten in de sector van de verse aardappelen uit te spelen. Beide ondernemingen ondertekenden op 30 maart 2017 hun wederzijdse samenwerkingsakkoorden. Pom'Alliance heeft namelijk een belang genomen in Pomuni France en de Belgische groep Pomuni verwierf een belang in Pom'Alliance. De doelstellingen van deze nauwe samenwerking zijn legio.

Enerzijds zijn beide entiteiten complementair, zowel wat de productie betreft als qua commerciële specialiteiten. Pomuni France, gevestigd in Esquelbecq (59), beschikt over een brede waaier aan producten, gaande van 500 gram microgolfaardappelen over aardappelspecialiteiten per gewicht voor restaurants tot 25 kilogram verpakkingen voor supermarkten. Pom'Alliance houdt zich meer bezig met de kleine en middelgrote verpakkingen van vastkokende aardappelen. Ook de productievestigingen vullen elkaar perfect aan: het noorden voor Pomuni, Normandië, Picardië, Beauce, de Provence en de Champagne voor Pom'Alliance.

Anderzijds vormen de synergieën die beide ondernemingen samen kunnen realiseren een aanzienlijke troef voor het segment van de verse aardappelen. Ontwikkeling van variëteiten, ecologische uitdagingen, begeleiding van de producenten... Het zijn stuk voor stuk uitdagingen die een geoptimaliseerde benadering met gezamenlijke middelen vergen.

Toch behouden beiden, Pom'Alliance en Pomuni France, hun eigen activiteiten en commerciële strategieën. "In een wereld waar telers nieuwe productiemethoden moeten uitvinden, waar consumenten steeds meer bereide gerechten consumeren en buitenshuis eten en waar een hevige concurrentiestrijd woedt voor producten die als 'banaal' worden ervaren, zullen Pom'Alliance en Pomuni de uitdaging aangaan om waarde te creëren voor hun sector", zo geven de bedrijven aan."
Publicatiedatum: