Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klantenkring Perry Fruit Antwerpen steeds multicultureler

"Kwaliteit is belangrijker geworden dan prijs"

Tholen - "Vanaf het begin stak ik mijn hart en ziel in de zaak, maar ik had nooit verwacht dat deze winkel zo'n groot succes zou worden. We leveren elke dag een aanbod verse groenten en het is mooi om te zien dat onze klanten dit waarderen. In onze hal creëren we een marktgevoel. Klanten kunnen in alle rust hun producten uitzoeken en rekenen dit af bij de kassa. Opvallend is de grote diversiteit in onze klantenkring. Deze wordt steeds multicultureler. Tegenwoordig komt er ook steeds meer Belgisch en Indisch cliënteel in de winkel", vertelt Mohamed Aattach van Perry Fruit, die vanaf 1994 in Antwerpen actief is.



Gelukkig

In 2011 schreef AGF.nl in een artikel dat Perry Fruit haar jasje uitgroeide. "Toentertijd waren er uitbreidingsplannen. Deels hebben we ook uitgebreid, onze stockage is groter geworden en structureel hebben we extra ruimte gecreëerd. Daarnaast vangen we de drukte op een andere manier op, zoals de nieuwe extra kassa die erbij is gekomen. Ook hebben we extra personeel in dienst. Meer uitbreiden kunnen we op deze plaats niet meer, maar we zijn ook niet van plan om te gaan verhuizen of een nieuwe vestiging te openen. Op die manier kun je namelijk de klanten op deze locatie niet meer 100% goed bedienen. Het hoeft niet altijd groter, dus we houden het voorlopig zoals het is. We zijn gelukkig met wat we hebben."



Kwaliteit belangrijker
Tot nu toe is het bedrijf elk jaar gegroeid in omzet. "Het aantal klanten neemt toe. Er zijn ondertussen ook meer horecabedrijven die we beleveren. Daarnaast is de straal waar de klanten vandaan komen breder geworden. Mensen komen niet alleen uit de buurt, maar ook verder van Antwerpen vandaan. Soms zelfs uit Nederland. De meesten kennen ons via mond-tot-mondreclame." Hij geeft aan dat hun strategie in de loop der jaren wat gewijzigd is. "Vroeger draaide het echt om de laagste prijs en was dit belangrijker dan kwaliteit. Nu is dat andersom. Mensen willen betalen voor goede kwaliteit en van verse producten hou je als consument uiteindelijk ook meer over."



FAVV was tevreden
Versheid is één van de belangrijkste pijlers bij Perry. "Wij stallen ons product heel breed uit. Het ligt geen dagen achter elkaar op dezelfde plaats, want alles wordt elke dag 'omhoog' gehaald. Groenten en fruit zijn verse producten en die moeten we in de gaten houden. We hebben hier regelmatig controles. Onlangs kwam er nog iemand van het FAVV, de voedselveiligheidsinstantie, op bezoek en zij waren zeer te spreken over de netheid van de winkel en versheid van de producten. Dat geeft een heel goed gevoel. Natuurlijk kan er altijd iets mislopen met een product, wij kunnen ook niet altijd de binnenkant zien. Als er problemen zijn, lossen we dit altijd meteen op met de klant."



De seizoenen volgen vindt de eigenaar erg belangrijk. "Seizoensgroenten en fruit zijn producten die het beste lopen. In de winter zijn dat de wintergroenten en in de zomer het zomerfruit bijvoorbeeld. Watermeloenen doen het altijd goed in warme maanden." Perry Fruit heeft een breed assortiment. "Toch hebben we niet alles. Als klanten om bepaalde zaken vragen kunnen we er wel aankomen, maar we gaan geen producten in het assortiment voeren die niet lopen. Het moet wel aan slaan bij een groot deel van de klanten. In totaal schat ik dat we ruim 200 producten aanbieden over het hele jaar gezien."



Kleinere volumes

Wat in de afgelopen jaren opvallend is veranderd in het klantgedrag is de aankoophoeveelheid. "Pakweg vijf jaar geleden nam men veel grotere volumes in één keer af. Nu nemen klanten minder mee per keer. Er zijn natuurlijk verschillende soorten bezoekers, maar over het algemeen komen ze vaker naar de winkel. De drukste dag is zaterdag. Op topdagen voor de zomer hebben we heel veel mensen per dag in de winkel. Vanaf 's morgens 9 tot 's avonds 6 is het een constante stroom van mensen." In de Bleekhofstraat en de buurt zijn er meerdere supermarkten gevestigd. Hier heeft Perry Fruit volgens Mohamed gelukkig weinig last van. "Iedereen runt een bedrijf op zijn eigen manier en hier mogen mensen hun producten zelf uitzoeken. In de winkel is het vaak voorverpakt. Daarnaast wordt de sfeer hier gewaardeerd, klanten komen terug voor de gezelligheid."





Voor meer informatie
Perry Fruit
Bleekhofstraat 37
2140 Borgerhout (Antwerpen)
+32 - (0)3 235 97 88
info@perryfruit.be
www.perryfruit.be