Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spar benadrukt vers bij moderniseringsslag

2016 is voor SPAR Nederland zowel qua omzet met bestaande winkels als in export positief verlopen. Samen met ondernemers en leveranciers zet de retailer in 2017 in op vernieuwing. Naast de verbouwingen van veel buurtwinkels introduceert het bedrijf een compleet nieuwe huisstijl en slogan, toepasbaar voor alle SPAR formats.

Moderniseringsslag
Op dit moment verbouwt SPAR veel van haar buurtwinkels naar SPAR 3.0. In rap tempo worden de winkels omgebouwd, met een frisse en moderne uitstraling als resultaat. SPAR verwacht eind 2017 80 buurtwinkels te hebben omgebouwd naar 3.0. Ook worden de bestaande city winkels aangepast naar de nieuwe huisstijl en opent SPAR in 2017 minstens 20 nieuwe city winkels.

De recreatiewinkels van SPAR, onder de naam SPAR enjoy, worden in een eigentijdse SPAR-stijl omgebouwd. Bij SPAR enjoy staat het eetmoment centraal, maar is meer toegespitst op de momenten die op vakantie relevant zijn.

"De markt en het consumentengedrag verandert en daar spelen we met deze verbouwingen op in", legt commercieel directeur Susanne Kroon uit. "We maken onze winkels zo klaar voor de toekomst. Ook het assortiment wordt aangescherpt, de focus ligt in de gemoderniseerde winkels op vers en stralen dat ook uit. Dat maakt SPAR anno 2017 levendiger dan ooit."

Nieuwe huisstijl en slogan
Bij een krachtig merk hoort een krachtige, eenduidige uitstraling. De nieuwe 3.0 winkels zijn gericht op de gebruiksmomenten van de consument. Dat houdt in dat de traditionele routing aangepast is naar de specifieke momenten op de dag, zoals ontbijt/lunch, maaltijd en borrel. Voor elk moment is er een herkenbare en opvallende signing in een specifieke kleur ontwikkeld. Om de nieuwe huisstijl te ondersteunen is de slogan 'mijn buurt, mijn SPAR' vervangen door 'je vindt het bij SPAR'.

"Deze nieuwe slogan benadrukt het gemak van SPAR en het feit dat er op ieder moment van de dag iets lekkers te krijgen is. De vernieuwde winkels zijn gericht op het dagelijks gemak voor de consument. Dat is een van de grootste beweegredenen voor een consument om ergens een bepaald product te kopen", aldus Kroon.

Folder
Vanaf 20 april ontvangt de consument, de eerste folder in de nieuwe huisstijl. De folder heeft een frisse uitstraling waarin ook wordt ingespeeld op de gebruiksmomenten van de consument en staat boordevol aanbiedingen én inspiratie. Voortaan ontvangt de consument de folder niet meer wekelijks, maar tweewekelijks. Ook ontvangt de consument in de tweede week een flyer met extra acties voor de lopende week.

Vrachtwagens
Er zijn tevens nieuwe vrachtwagens in gebruik genomen. Alle vrachtwagens worden vanzelfsprekend ook voorzien van de nieuwe signing.

Bron: Spar
Publicatiedatum: