"In de toekomst zullen we ons nog verder richten op de binnenlandse en retailmarkt. De exportmarkt van Chinese groenten en fruit is stabieler en groeit trager. De binnenlandse Chinese markt daarentegen groeit snel en biedt een enorm potentieel. Goodfarmer werkt samen met enkele grote supermarktketens. "Op deze manier kunnen we onze merknaam positioneren en uitbouwen op de binnenlandse markt," legt Sophy uit, marketingmanager van het kantoor in Shanghai.
Bananen zijn belangrijk
Momenteel importeert Goodfarmer een aantal versproducten. Het verkoopt bananen, ananas en dragonfruit onder de Goodfarmer merknaam. Branding is belangrijk voor het bedrijf om zich op de markt te positioneren als aanbieder van kwaliteitsproducten met een stabiele aanvoer. In 2013 is het bedrijf de samenwerking met Zespri aangegaan en het is nu wereldwijd de op één na grootste handelaar in Zespri kiwi's.
"Bananen zijn veruit ons belangrijkste importproduct. De bananenimport vereist aanzienlijke initiële investeringen, waardoor niet veel bedrijven zich hier mee bezighouden. Goodfarmer heeft geïnvesteerd in rijpfaciliteiten in grote steden zoals Shanghai, Beijing, Shenzhen en Nanjing. "We kunnen de retail rijpe, gele bananen leveren."
Goodfarmer bananenplantage in Yunnan
Rijpkamers
Goodfarmer importeert zijn bananen uit de Filipijnen en Ecuador. Sinds kort werkt het bedrijf aan de import uit Vietnam en heeft het eigen bananenplantages aangelegd in Guangxi en Yunnan in het zuiden en zuidwesten van China.
Voor meer informatie:
Sophy
Goodfarmer Investment Holding (Group)
www.goodfarmer.com
sophy@goodfarmer.com