Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi overweegt overname Italiaanse keten Tuodi

Lidl belooft Britse telers te ondersteunen

Italië: Aldi overweegt overname Tuodi
De Italiaanse discountketen Tuodi wordt ter overname aangeboden. De keten verkeert sinds 2013 in financiële problemen. Volgens het nieuwsblad Milano Finanza zou het Duitse Aldi Süd interesse hebben in een overname, omdat dit goed zou passen bij de plannen van Aldi voor de Italiaanse markt. Tuodi is gevestigd in Rome en beheert ook de Dico-keten. Het bedrijf heeft een netwerk van 400 winkels en is al 20 jaar werkzaam in de Italiaanse sector. (esmmagazine.com

Target biedt meer versproducten in nieuw format
Target Corp. heeft zijn nieuwe winkelformat onthuld, dat met oktober voor het eerst van start zal gaan in Richmond te Texas. De nieuwe locatie krijgt een oppervlak van 11.500 vierkante meter. Daarnaast gaat Target in oktober 40 bestaande locaties naar het nieuwe model inrichten. Het nieuwe format maakt gebruik van een groter assortiment aan versproducten en kant-en-klaarmaaltijden. (chainstoreage.com

Lidl belooft Britse teeltsector te ondersteunen
Lidl heeft net als Aldi, de Cooperative, Marks & Spencer, Morrisons en Waitrose een belofte ondertekend om Britse telers te ondersteunen. De richtlijnen van de belofte werden in 2013 opgesteld en melden dat retailers meer Britse producten moeten inkopen en meer moeten samenwerken met Britse telers om eerlijke en wederzijds bevorderlijke relaties op te bouwen. VOlgens directeur Meurig Raymong van de brancheorganisatie NFU wil 86% van alle consumenten meer Britse producten willen kopen. (fginsight.com

VS: Shipt werkt samen met Costco 
Het online supermarktplatform Shipt gaat met Costco Wholesale samenwerken als bezorgdienst. De producten van Costco zijn per 21 maart beschikbaar in de regio van Tampa. Shipt heeft een aantal grote plannen voor 2017. Het bedrijf wil zijn diensten uitbreiden naar 50 markten en zo'n 30 miljoen huishoudens bereiken door middel van uitbreidingen en partnerschappen met landelijke ketens. (finance.yahoo.com)

Frankrijk: Auchan wil meer werken met franchising
Auchan-directeur Wilhelm Hubner heeft aangegeven dat franchising een grote rol gaat spelen in de toekomst van zijn bedrijf. Volgens Hubner gaat een strategie gebaseerd op licenties de kern vormen voor de nieuwe supermarkten en andere formats van de keten, waarbij ook wordt gekeken naar uitbreiding in de rest van de wereld. Er moet volgens hem op deze manier elk jaar in een nieuw land een Auchan-vestiging worden geopend. (igd.com)

Ierse onafhankelijke ketens blokkeren plannen van Aldi en Lidl
De vereniging voor Ierse onafhankelijke retailketens, Retail Grocery Dairy & Allied Trades Association (RGDATA) heeft de plannen voor uitbreiding van Aldi en Lidl tijdelijk geblokkeerd. RGDATA deed een beroep op de Ierse toezichthoudersinstantie An Bord Pleanála, nadat lokale autoriteiten toestemming hadden gegeven voor een Aldi-vestiging in Graiguenamanagh, Co Kilkenny en een nieuwe Lidl-zaak in Drogheda, Co Louth. (independent.ie

Amerikaanse regio's klaar voor meer marktaandeel Lidl
Lidl lijkt een groot aantal mogelijkheden voor meer marktaandeel te hebben in de zuidoostelijke en Mid-Atlantic regio's van de VS, aldus een verslag van Barclays. Lidl maakt dit jaar zijn debuut in de Amerikaanse markt. "We denken dat deze markten klaar zijn voor een nieuwe concurrent, gezien de combinatie van genoeg besteedbaar inkomen, een goede bevolkingsdichtheid en de over het algemeen zwakke en kwetsbare ketens die nu hier actief zijn," meldt Barclays in het verslag. Het verslag is samengesteld door de Amerikaanse analist Karen Short en de analisten James Anstead en Nicolas Champ in Europa. (supermarketnews.com)

Singapore: FairPrice breidt uit
De supermarktketen NTUC FairPrice is van plan om zes nieuwe winkels te openen gericht op het lagere marktsegment. De winkels vallen onder het format FairPrice Shop en hebben een relatief goedkoop assortiment aan producten. Ongeveer de helft van de winkelruimte is gereserveerd voor de huismerken van Fairprice, zoals Every Day Low Price, Yellow Dot en Value Fresh. Het Value Fresh-assortiment aan versproducten is 5% tot 10% goedkoper dan Pasar, het huidige huismerk van FairPrice voor versproducten. (channelnewsasia.com)

Groei van Aldi en Lidl verandert Amerikaanse supermarktsector
De discounters Aldi en Lidl gaa samen een significant marktaandeel van de Amerikaanse supermarktsector innemen in de komende jaren. De invloed van de discountketens zal echter nog groter zijn dan het bereik. Dat zeiden experts op het 52ste jaarlijkse Western Michigan University Food Marketing Conference.
Klik hier om meer te lezen op supermarketnews.com.

Bulgarije: Piccadilly wil alsnog verlaat salaris uitbetalen
Select Trade, dat actief is als franchisenemer van de in financieel zwaar weer verkerende Bulgaarse keten Piccadilly, heeft aangegeven naar manieren te zoeken om achterstallig salaris van stafleden voor de maand februari alsnog geheel uit te betalen. "Faillissementsprocedures tegen Piccadilly hebben een negatief effect gehad op de bedrijfsvoering van Select Trade. De operaties van ons bedrijf werden verder gehinderd door het besluit van een significant deel van de werknemers om wegens de vertraagde uitbetaling van de afgelopen maanden ontslag te nemen," aldus Select Trade in een verklaring. (seenews.com


Publicatiedatum: