Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Amerikaanse supers verkopen 500 mln avo's tijdens feestdagen 2016
Het Hass Avocado Board (HAB) deed onlangs onderzoek naar de stijgende populariteit van avocado's aan de hand van de retailafzet tijdens dertien belangrijke Amerikaanse feestdagen en evenementen. Over het algemeen kocht de Amerikaanse consument in 2016 10% meer avocado's dan in het voorgaande jaar met een totale landelijke retailafzet van bijna 1,9 miljard avocado's. Van oudsher drijven feestdagen de jaarlijkse afzet flink op en dat bleek ook in 2016 het geval te zijn. De dertien feestdagen en evenementen waren goed voor een extra afzet van 502 miljoen avocado's (27%) op het totale jaarvolume, een stijging van 11% ten opzichte van het voorgaande jaar.
54 miljoen avocado's voor de Big Game football-wedstrijd
Consumenten serveren steeds vaker avocadogerechten tijdens hoogtijdagen en de retail plukt hier de vruchten van. De Big Game, een American Football wedstrijd, blijkt één van deze dagen te zijn. In de week dat dit evenement plaatsvond, steeg de afzet met 54 miljoen exemplaren (16% meer dan in 2015). Op Onafhankelijkheidsdag na (omzet €41,6 miljoen), werd in de Big Game-week eveneens de hoogste omzet gemeten. De populariteit van avocado's op Valentijnsdag groeit en de afzet steeg met 29% ten opzichte van 2015.
"Dit onderzoek benadrukt de waarde van deze feestdagen en evenementen voor de avocadocategorie," legt Emiliano Escobedo uit, directeur van de Hass Avocado Board. "Het is ons doel om de sector praktische inzichten in de categorie te verschaffen en deze studie is een waardevolle bron van seizoensgebonden verkoopinformatie."
Avocadoverkoop in het Noordoosten het hoogst tijdens Cinco de Mayo
Naast landelijke trends geeft het rapport ook gedetailleerde informatie van acht geografische regio's. In vrijwel alle regio's liep de afzet op tijdens feestdagen en evenementen. In alle regio's, met uitzondering van het Noordoosten, was de Big Game het topevenement wat betreft de verkochte volumes. In de Noordoostelijke regio zorgde de viering van Cinco de Mayo voor de grootste afzet.