Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Empack, Logistics & Distribution en Automation

E-commerce vormt rode draad tijdens komende beursprogramma's

De laatste trends in e-commerce, de bezorging van versproducten, welke innovaties er noodzakelijk zijn voor een veranderende e-fulfilment wereld, de supply chain in 2020 en wat is de rol van de verpakking binnen e-commerce? Al deze onderwerpen passeren de revue gedurende het contentprogramma van de vakbeurzen Empack,
Logistics & Distribution en Automation, die gelijktijdig plaatsvinden op 5 & 6 april aanstaande in Brabanthallen 's-Hertogenbosch.

E-commerce heeft raakvlakken met de logistieke - en verpakkingszijde met als verbindende schakel de automatisering hiervan. Daarom is er voor de bezoekers van alle drie de vakbeurzen een kennisprogramma op gezet, waarbij men alle kennissessies over e-commerce kan bijwonen.

Trends in e-commerce
In welke bezorgopties investeren toonaangevende webshops momenteel? Hoe maken we pakketbezorging groener? En wat is toch de oplossing voor al die retouren? "In deze sessie 'De 5 trends in e-commerce logistiek' krijgt u antwoord op deze en meer vragen', zegt Alvar Piepers, Marketing Manager bij Paazl. "In een half uur wordt u meegenomen langs de 5 grootste trends in e-commerce logistiek voor 2017. Volop geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk, actuele onderzoeken en aandacht voor de innovatiefste start-ups van het moment. Kortom: alle ingrediënten
om na de presentatie volledig up-to-date en vol inspiratie uw eigen e-commerce logistiek naar het volgende niveau te tillen", aldus Piepers.

De rol van de verpakking
Kunnen consumenten het ontvangen van een pakketje ervaren als een geschenk?
Is het mogelijk om het uitpakken van een online bestelling om te toveren tot een cadeau-ervaring? En zo ja, zouden consumenten dan meer online kopen? Dr. Ilona E. de Hooge, assistent professor, Marketing and Consumer Behavior Group of Wageningen University, zal tijdens haar lezing een aantal nieuwe academische studies in het kader van e-commerce toelichten. Ze geeft antwoord op de vraag of een ontwerp van een e-commerce verpakking de tevredenheid van de consument
kan verhogen. Fresh food deliveries Francis Nevens van Dynalogic en David de Keyser van deeleenkoe.be presenteren het verhaal over hoe een versproduct als vlees op de juiste temperatuur bij de klant arriveert door middel van 'personalized logistics'. De online verkoop van verse producten is namelijk kansrijk en uitdagend en
dat geldt zeker voor de bezorging. Een presentatie die hierop aansluit, is de Efoodbox van Efoodconsult. Zij gaan nog enkele stappen verder, zoals een 36 uur garantie en online temperatuurmonitoring. Jos Miermans en Marnix van Bockhaven, oprichters en zaakvoerders, hebben in februari 2015 Efoodconsult opgericht na een uitgebreide ervaring in het opzetten van een pilotproject rond thuislevering van boodschappen bij een grote postoperator.

Noodzaak tot innovaties
"Technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller. Ook de complexiteit van de wereld om ons heen groeit. Dit geldt zeker voor de e-fulfilment wereld", zegt Pascal van Beek, Managing Director van UC Group. "Met name 'oude' bedrijven
hebben in deze nieuwe werkelijkheid de nodige innovaties te doen. Deze noodzaak tot innovatie gaat verder dan het adapteren van nieuwe technologie, maar laat
zich voelen in alle haarvaten van uw organisatie". Pascal van Beek geeft u praktische handvatten om deze verandering vorm te geven.

De supply chain van 2020
Het jaar 2020 is het gesprek van de dag in boardrooms. Wat wordt onze strategie voor 2020? Hoe gaan we onze supply chain de komende jaren moderniseren? Supply chains beginnen te knellen. Directies willen innoveren en tegelijkertijd op slimme manieren in de kosten snijden. e-Fulfilment is echter een relatief jonge tak van sport met uitdagingen waar de traditionele logistiek geen pasklaar antwoord op heeft. Bedrijven die goed snappen hoe de digitale wereld in elkaar zit, denk aan Uber, Airbnb en Alibaba, hanteren de stelregel: Think big, start small, scale fast. Bovendien konden Airbnb, Uber en Alibaba razendsnel groeien, omdat ze niet afhankelijk waren van eigen resources. Dit vraagt om een nieuwe supply chain met slimme schaalbare IT aangevuld met een stevige dosis ondernemerschap.
Jeroen van den Berg, Adviseur en oprichter van Jeroen van den Berg Consulting neemt u graag mee in deze nieuwe wereld.

Artificial Intelligence
Op het gebied van automatisering en robotisering presenteert Herbert ten Have, CEO van Delft Robotics 'Artificial intelligence voor robots, gamechangers in logistiek'. Robots hebben moeite met de variëteit van verpakkingen. Meet deep learning krijgen robots ogen en zelfstandig denkvermogen waarmee zelfs onbekende dozen worden herkend en opgepakt.

Voor meer informatie:
www.empack.nl
www.logistics-distribution.nl
www.automation-show.nl
Publicatiedatum: