Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rewe heeft de beste supermarkten van Duitsland

Rewe is in de combinatie van service en prijs de vooraanstaande retailer binnen de Duitse levensmiddelenhandel. Tot deze conclusie komt het onderzoek 'Levensmiddelenwinkels 2017', die het 'Deutsche Institut für Service-Qualität' (DISQ) in opdracht van nieuwszender uitgevoerd.

In het onderzoek wordt de winst van Rewe als volgt toegelicht: "Als voordelige supermarkt met overtuigende service werd Rewe de testwinnaar (kwaliteitsbeoordeling: 'goed'). De medewerkers namen voldoende tijd voor de klanten, beantwoordden alle vragen correct en gaven individuele informatie. Het aanbod was zowel wat betreft soorten- en merkenkeuze alsook wat betreft bio-producten en verswaren veelzijdig. In alle geteste winkels waren er vlees- en kaasafdelingen met bediening. Daarnaast waren de levensmiddelen in een goede toestand. De filiaalinrichting had een positieve invloed bij de beoordeling dankzij schone ruimtes en een overzichtelijke productpresentatie. Bovendien stonden er in alle gevallen gratis parkeerplaatsen ter beschikking. De filialen waren gemiddeld 14,5 uur per dag geopend."

Voor het onderzoek heeft het onafhankelijke DISQ van oktober 2016 tot januari 2017 in heel Duitsland 13 levensmiddelenwinkels onder de loep genomen door van elke levensmiddelenwinkel tien filialen te bezoeken. Dit gebeurde zonder dat de winkels iets meekregen van de test. In de beoordeling van de analyseresultaten telden service en prijzen even zwaar. Beoordeelde aspecten wat betreft de servicekwaliteit waren het aanbod (veelzijdigheid van het assortiment, actuele actieaanbiedingen etc.), de communicatiekwaliteit (vriendelijkheid, hulpbereidheid etc.), de competentiegraad (vakkennis, individuele inlichtingen etc.), de activiteitsgraad (wacht- en openingstijden) en de kwaliteit van de winkelruimte/inrichting (productpresentatie, netheid etc.). De basis voor het prijsonderzoek en de prijsbeoordeling was een representatief winkelmandje met dertig producten. Bij de uitvoering van het onderzoek werkte DISQ samen met professor dr. Thomas Liebetruth van de Hogeschool Regensburg. Met een totaal resultaat van 78,4 van de maximaal 100 haalbare punten scoorde Rewe de toppositie in de ranking.
Publicatiedatum: