Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Innovatie en verandering Chinese AGF-sector
Volgende week zal in Shanghai de jaarlijkse vakbeurs PMA Fresh Connections China gehouden worden. Organisator PMA (Produce Marketing Organisation) heeft lezingen en rondetafelgesprekken georganiseerd waaraan prominente vertegenwoordigers uit de Chinese en internationale AGF-sector deel zullen nemen.
Tijdens de Fresh Connections conferentie op donderdag 16 maart zal aandacht besteed worden aan de actuele trends en mogelijkheden. Zo zullen trends op het gebied van onder meer de import, online en instore marketing, traceerbaarheid en voedselveiligheid aan bod komen.
Innovatie
Cobby Lin, directeur van International Business, zal een paneldiscussie leiden over nieuwe rassen en andere vernieuwingen binnen de Chinese sector. "De populariteit van een ras is bepalend voor de marktpositie van een product en kan consumenten ertoe verleiden nieuwe producten uit te proberen. Wij steunen telers en handelaren bij het introduceren van nieuwe rassen door testen te doen bij retailers, evenementen en campagnes te organiseren. Een goed voorbeeld hiervan is het 'Dinosaur Egg', een pruimenras dat inmiddels aan populariteit wint in China. Een aantrekkelijk uiterlijk en zoete smaak zijn belangrijke criteria voor de Chinese consument," vertelt Lin.
Vladimír Kočerha, economisch en commercieel adviseur van Peru in Shanghai
Veranderingen in het politieke landschap De middagsessie, 'Changing Governments, Changing Trade: What it Could Mean for You', zal in het teken staan van de veranderingen in de internationale verhoudingen en de gevolgen die deze mogelijk hebben voor de AGF-handel. Het toegenomen protectionisme versus het groeiend aantal vrijhandelsakkoorden zal worden belicht met speciale aandacht voor de rol van China met betrekking tot Australië, Chili en Peru.
De Chinese hoogleraar Mingg Xu zal hierbij één van de sprekers zijn. Hij is ervan overtuigd dat China bilaterale handelsovereenkomsten na zal blijven streven, zij het stap voor stap. De groei van de AGF-handel in China wordt afgeremd door beschermende maatregelen. Deze situatie staat onder druk vanwege de hogere welvaart, de groeiende vraag naar kwaliteitsproducten en het gebrek aan beschikbare agrarische middelen. In het licht hiervan zal de import van AGF dus zeker nog verder toenemen," meent Xu.
Klik hier voor het volledige programma van de Fresh Connections Conference
Daarnaast zullen er 10-minutengesprekken georganiseerd worden tussen internationale leveranciers en Chinese bedrijven zoals China Resources Vanguard, Fruitday, Mr. Fresh (Alibaba Group, Tmall Fresh (Alibaba Group); Pagoda en Yonghui Superstores
Klikhier om aan te melden voor de rondetafelgesprekken
Het evenement zal worden afgesloten met een rondleiding langs lokale groothandelsmarkten en retailers.
Voor meer informatie: Richard Owen, Vice President, Global Business Development Produce Marketing Association (PMA) rowen@pma.com www.pma.com