Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Snelheid, flexibiliteit en transport naar het achterland bevorderen"

Politieke steun voor concurrerendere Rotterdamse haven

Vrijwel alle politieke partijen steunen de oproep van evofenedex voor concurrerende tarieven en nóg slimmere inspecties in de Rotterdamse haven. Dit blijkt uit de stemwijzer van evofenedex. De Rotterdamse haven is een onmisbare schakel voor de handel en productie. Maar er ligt concurrentie op de loer. Tarieven moeten volgens evofenedex daarom concurrerend blijven en inspecties nóg slimmer. Behalve GroenLinks onderschreven alle politieke partijen het punt van evofenede: VVD, PvdA, SP, CDA, PVV, D66, ChristenUnie en SGP. Eind vorig jaar spraken reders, terminaloperators, cargadoors, Portbase en het Havenbedrijf Rotterdam al hun hiervoor uit.

Essentieel
Richard van de Plasse, Managing Director Benelux bij Arkema in Rotterdam, onderschrijft dat zaken als "snelheid, flexibiliteit en diverse mogelijkheden van transport naar het achterland" essentieel zijn. "In het Rotterdamse havencomplex en omliggende industriecomplexen heeft de procesindustrie zich kunnen ontwikkelen, waardoor Rotterdam misschien wel de gunstigste vestigingsplek is voor dit soort bedrijven."

Meebewegen
"In een veranderende wereld zal de haven van Rotterdam moeten meebewegen. Producten moeten snel vanaf de haven naar het achterland kunnen worden vervoerd. Schepen moeten snel kunnen worden gelost en beladen, opslag moet goed geregeld zijn. Allemaal zonder dat de veiligheid van mens en milieu in het geding komt en natuurlijk ook bij gelijkblijvende kosten. Inspecties moeten het proces niet te veel vertragen. Ze moeten slim en snel gebeuren, gebaseerd op risicoprofielen. We kunnen niet elke container die ons land inkomt opentrekken."

Bron: EVO
Publicatiedatum: