Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Anti-gezond-eten-trend

Bloemkoolburger bij KFC

KFC kwam onlangs met een parodie op de trend van gezond eten met zijn 'clean-eating'-burger. De fastfoodketen voerde een social media campagne die de #cleaneating-burger promoot, waarin het broodje is vervangen door bloemkool, de mayonaise door amandelyoghurt en de steak door droge kip. Voor de stunt werd een fictieve blogger ingezet, Figgy Poppleton-Rice, die een duidelijke parodie was op bloggers die zich richten op gezonde voeding. KFC zette zelfs een Twitter- en Instagramaccount voor de blogger op met (neppe) gezonde recepten, waaronder tofu-energierepen en spinaziesalade met ijsblokjes. KFC kwam met het idee omdat consumenten volgens hen moe worden van de gezond-eten-trend. In feite gebruikten ze de campagne om een nieuwe burger aan te kondigen: de Dirty Louisiana. 


Publicatiedatum: 6-3-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: