Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Delhaize kneusje binnen de fusiegroep"

Ahold profiteert meest van synergievoordelen

In het vierde kwartaal van 2016 steeg de operationele marge van winkels van Ahold Delhaize naar 5,4 procent. Dat blijkt uit de presentatie rond de jaarcijfers van de fusiegroep. Het leeuwendeel van de omzet en winst wordt op het conto van Albert Heijn geschreven. Synergievoordelen en lagere promotiekosten dragen bij aan de winstgevendheid van Ahold Delhaize. Over heel 2016 steeg de omzet van Ahold Delhaize 3,1 procent naar ruim 13 miljard euro.

Van de vijf takken die onder Ahold Delhaize vallen, groeide de omzet in Belgiƫ het traagst. In het vierde kwartaal was er sprake van een omzetdaling en kon Delhaize zijn marktaandeel niet vergroten. Qua winstmarge scoren de Delhaize supermarkten relatief zwak. Belgische krant De Standaard spreekt over de Belgische tak "als kneusje binnen de fusiegroep.

Bron: Ahold Delhaize / De Standaard










Publicatiedatum: