Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Als AGF-leverancier inspelen op de multiculturele samenleving

Met de snelle toename van multiculturele huishoudens in de VS is het zaak voor winkeliers om een breder scala versproduct aan te bieden. Zo kunnen ondernemers aan de multiculturele consument tegemoet komen.

In dit kader heeft Nielsen (NYSE: NLSN) een uitgebreid rapport gepubliceerd om winkeliers de invloed van multiculturele consumenten op versproducten en andere categorieën te helpen begrijpen. 'A Fresh Look at Multicultural Consumers' (een frisse blik op multiculturele consumenten) geeft strategische inzichten voor groeimogelijkheden in de komende decennia.



Multiculturele consumenten zijn het snelst groeiende segment van de Amerikaanse bevolking en dus een goede groei-indicator voor de versafdeling. Volgens het rapport van Nielsen besteden multiculturele gezinnen relatief meer van hun voedselbudget aan vers in vergelijking met niet-Spaanstalige blanke huishoudens. Multiculturele consumenten gaan 3% vaker naar de AGF-winkel en besteden jaarlijks 4% meer aan versproduct, een potentieel van $2.2 miljard voor winkeliers.

Voor veel multiculturele gezinnen is versproduct een hoofdbestanddeel van hun voeding. Deze voorkeur voor vers komt van kook- en eetnormen die de unieke cultuur van Afro-Amerikanen, Aziatische en Spaanstalige Amerikanen weerspiegelt. Verder trekken multiculturele smaken in combinatie met een voorkeur voor vers een breder scala van klanten.

"Om deze markt te benutten moeten winkeliers hun leverings- en assortimentsstrategieën herzien met betrekking tot het aanbod van AGF aan een steeds multicultureler wordende consument," volgens Courtney Jones, VP Multiculturele Groei & Strategie bij Nielsen.

"Om succesvol te zijn, moeten winkeliers het belang begrijpen van cultureel relevant, vers aanbod voor de multiculturele consument, evenals het onmiskenbare 'halo-effect' dat deze consumenten hebben op de doorsnee niet-Spaanstalige blanke consument. De multiculturele consument bestrijkt een breed spectrum, van families met meerdere generaties tot 'Millennials' en Aziatisch-Amerikaanse, Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse subgroepen die worden beïnvloed door wereldwijde culinaire tradities. Winkeliers moeten rekening houden met de multi-etnische smaken van hun huidige en gewenste klanten en inzien dat dit van invloed is op de smaakvoorkeuren van niet-Spaanstalige blanken en de maatschappij in het algemeen."

Belangrijkste rapportbevindingen

Inzichten op de afdeling versproduct:

  • Multicultureel versproduct trekt allerlei consumenten aan.
  • De afdeling versproduct wordt beïnvloed door sociale media schrijvers en populaire smaak trends in restaurants. Een voorbeeld is de toenemende interesse in de habaneropeper, de habanero als gegrilde groente en zelfs habanero Margarita's.
Publicatiedatum: