FrieslandCampina overweegt verkoop fruitsapdivisie
Roelof Joosten, CEO van Koninklijke FrieslandCampina: "Naar aanleiding van de
actualisering van onze concernstrategie route2020, waarbij we meer nadruk leggen op het zuivelportfolio, onderzoeken we de verkoop van onze fruitsappen- en
fruitdrankenactiviteiten. Onze fabrikant Riedel heeft zich sinds het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw in Nederland ontwikkeld tot marktleider in houdbare en gekoelde fruitsappen en -dranken. De professionele en betrokken medewerkers hebben aan dit succes bijgedragen. FrieslandCampina wil ervoor zorgen dat Riedel goed gepositioneerd is om in te spelen en te reageren op veranderende
klanteisen en consumptiegewoonten. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat het belangrijk is dat Riedel een volgende stap zet in zijn ontwikkeling."
Breed assortiment
Riedel is marktleider in Nederland in zowel de houdbare als gekoelde fruitsappen en -dranken met een breed assortiment. Dit productassortiment wordt verkocht op de Nederlandse en Belgische markt en is verkrijgbaar in onder meer supermarkten, horeca, kantines, benzinestations en automaten.
Noviteit
Riedel is sinds 1879 actief in de productie van mineraalwaters, fruitlimonades en
-dranken. In 1973 introduceerde het bedrijf onder het merk Appelsientje zijn eerste vruchtensappen verpakt in handige, ruimtebesparende kartonnen pakken. Destijds een noviteit in Nederland. Taksi kwam in 1985 op de markt, CoolBest in 1995 (het eerste gekoelde vruchtensap in Nederland) en DubbelFrisss in 1996. Door de jaren heen hebben de genoemde merken zich vernieuwd met verrassende smaakcombinaties. Daarnaast produceert Riedel ook sportdrank onder de merknaam Extran. De geconsolideerde netto-omzet van de vruchtensappen- en vruchtendrankenactiviteiten in 2016 bedroeg ongeveer 125 miljoen euro. Bij Riedel werken 200 mensen en het bedrijf maakt momenteel deel uit van de business group
Medewerkers, ondernemingsraad, vakbonden, klanten en leveranciers zijn geïnformeerd.
Bron: FrieslandCampina