Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Trendwatcher Anneke Ammerlaan:

“Retail moet gebrek aan AGF-kennis overwinnen”

In de crisisjaren vervingen veel retailers hun AGF-chefs door jonge vakken vullende scholieren. Maar nu AGF volop in de aandacht staat, staan retailers nu voor de taak een gebrek aan kennis binnen de AGF-afdeling te overwinnen, zegt foodrebel en trendwatcher Anneke Ammerlaan in de februari uitgave van Primeur. Volgens haar moeten we een voorbeeld nemen aan Denemarken waar groenten echt het pareltje van de supermarkt zijn.


Supermarkt van de Toekomst in Milaan met zichtlijnen en digitale informatie over de producten op schermen, foto van Inres, Carloriatti.

Professor Gino van Ossel van de Vlerick Business School constateert dat er momenteel een transformatie gaande is, waarbij het eindpunt nog niet is bereikt. Hij voorspelt dat de supermarkten saaie DKW-afdelingen gaan inruilen voor vers. Misschien komen er zelf groenteslagers zoals bij de nieuwste Amerikaanse supermarkt van Whole Foods. Bovendien wordt technologie in de supermarkt steeds belangrijker zoals in de Milaanse Supermarkt van de Toekomst en Amazon Go. Het het februarinummer van Primeur bespreekt de achtergronden en ontwikkelingen op het gebied van vers en technologie in de supermarkt.

Het hele artikel lezen? Neem een abonnement op AGF-Primeur en wij sturen je het februari-nummer nog toe