Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Komkommer uitgeroepen tot ´smaak van het jaar´

Komkommer is de smaak van het jaar 2017. Dat zegt Firmenich - en als de grootste producent van geur- en smaakstoffen ter wereld het zegt, dan moet het wel zo zijn. Firmenich heeft de komkommer uitgeroepen tot 'Smaak van het Jaar' 2017 gebaseerd op de groeiende aantrekkingskracht van deze verfrissende smaak.

Volgens Chris Millington, President van Firmenich's Flavor Division, zorgt de toegenomen vraag naar verfrissend, schoon en gezond eten en drinken voor de stijgende populariteit van de komkommer. Millington: "Onze marktonderzoek laat zien dat consumenten echt genieten van lichtere, verfrissende 'groene' smaken zoals komkommer. We anticiperen op en beantwoorden deze vraag door continue gezonde en nieuwe smaken aan te bieden. Groenten worden over het algemeen meer geaccepteerd als smaakmakers en ingrediënten en vervangen soms zelfs fruit in traditioneel zoete producten zoals ijs en ontbijtgranen. Daarom voorspellen we dat de milde komkommer een doorslaand succes gaat worden in 2017

Op het eerste gezicht lijkt de komkommer niet meer te zijn dan een standaard ingrediënt in salades, maar de komkommer is de wereld langzaam aan het veroveren: het gebruik van de komkommer als smaakmaker kent een toename van 392% wereldwijd. In de afgelopen jaren is de komkommer overal voor gebruikt: voor chips en confectie, voor yoghurt en dumplings. Naast dat de komkommer een gezonde, schone smaak biedt, reflecteren de natuurlijke nuances van de komkommer de verandering in smaakbeleving van de consumenten naar producten die een gevoel van welbevinden en verfrissing bieden in een drukke, stressvolle wereld. Door deze ontwikkelingen ontstaan er nieuwe creatieve mogelijkheden voor de komkommer. Wiliam Moldt,Senior Flavorist van Firmenich: "Ik werk graag met de komkommer en wordt geïnspireerd door de flexibiliteit van de groente. Onze klanten krijgen nooit genoeg van de frisheid en sappigheid en de mogelijkheden van de komkommer zijn oneindig"

De groei van de komkommer heeft ook invloed gehad op de productontwikkeling van het Savory Team van Firmenich. Matthew Waler, Head of Culinary van Firmenich: "De opkomst van de komkommer kan worden toegeschreven aan de sterke emotionele connectie met frisheid. Het vermogen om andere smaken te ´accepteren´ maakt het een ideaal basisingrediënt dat de chef complete vrijheid biedt. Terwijl de vraag naar natuurlijke smaken zoals de komkommer blijft stijgen, is het belangrijk dat het bedrijf er alles aan doet om te zorgen dat de smaken duurzaam zijn. Stephanie Salord, Director of Ingredient Innovation at Firmenich: "Wij ontwikkelen en produceren onze eigen groene smaken uit duurzame bronnen. Sommige smaken komen uit materialen die alleen voor onze smaakmakers gebruiken. Pulpanat bijvoorbeeld, versterkt zoals de naam al zegt de moesachtige eigenschappen van fruit en groenten en zorgt voor nog meer verse smaak sensaties"

Firmenich voorspelt dat populariteit van de komkommer zal blijven toenemen in 2017 vanwege drie globale meta-trends, die het bedrijf onderscheidt, namelijk Refreshment, Health & Natural en Fermentation & Pickling.


voor meer informatie:
www.firmenich.com

Publicatiedatum: