Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fairtrade-verkoop stijgt in VK dankzij bananen

Voor de eerste keer sinds 2013 is de verkoop van Fairtrade-producten gestegen. Dit dankzij de toenemende populariteit van eerlijke bananen en koffie. Zij compenseerden de dalende verkoop van cacao en suiker.

De Fairtrade Foundation garandeert telers een minimumprijs en extra betalingen teneinde sociale projecten, zoals scholen en schoonwatervoorzieningen. De opbrengsten uit producten die onder haar toezicht vallen, stegen vorig jaar met 2% tot £1,64 (€1,93) miljard in het Verenigd Koninkrijk.

Michael Gidney, CEO van Fairtrade: "We zitten in de lift, ondanks de lastige economische tijden. Hoewel de supermarktketen het ook niet makkelijk heeft, willen bedrijven zich aan Fairtrade binden. Hierbij worden ze natuurlijk gesteund door de consumenten."

Het volume bananen, veruit het grootste Fairtrade product in het Verenigd Koninkrijk, groeide met 6% door de sterke verkoop van Sainsbury's en Waitrose, die alleen de Fairtrade versie van het fruit verkopen. Tesco, de grootste Britse retailer, biedt Fairtrade bananen pas voor het eerst aan.

source: theguardian.com
Publicatiedatum: