Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hollyberry ruim een jaar actief in Nederland

"In veel Europese markten groeipotentie voor zachtfruit"

Tholen - Hollyberry is een jong Nederlands bedrijf dat actief is in de handel van zachtfruit en deze producten zowel importeert als exporteert. "We zijn eind 2015 gestart met en hebben een goed 2016 achter de rug en ook de eerste maanden van het nieuwe jaar zijn veelbelovend verlopen", vertelt Business Manager Cédric Bleuset tevreden. Sinds kort is het bedrijf gevestigd in Strijen. Hij zelf heeft jarenlange ervaring in de 'berries'. "Het mooie is dat de zachtfruitsector zo dynamisch is: elke dag is anders."



Veel mogelijkheden
Spanje, Marokko en later Nederland en België staan aan de start van het zachtfruitseizoen en HollyBerry zal dan met name exporteren. "De belangrijkste afnemers zijn Engeland, Scandinavië, Duitsland en Oost-Europa. Wij bieden klanten veel verschillende mogelijkheden. We leveren de producten, combinaties, gewichten en verpakkingen op maat. De laatste tijd is er steeds meer vraag naar berry-mixen."

Seizoenen
Het merk waaronder Hollyberry haar producten verkoopt is Holly Fruit. "Hiermee bieden we net die extra kwaliteit. Klanten moeten er blind op kunnen vertrouwen dat er goede producten in de verpakkingen zitten. We volgen natuurlijk de seizoenen en kiezen de beste periodes uit om het product uit bepaalde landen te halen. Vooral bij het einde van seizoenen in bepaalde landen is het belangrijk tijdig te stoppen, voordat zich kwaliteitsproblemen openbaren. Het mooie is dat het aanbod van producten uit Europa bijna jaarrond is geworden. Seizoenen in landen als Spanje en Marokko beginnen steeds vroeger." Hollyberry werkt nauw samen met Smits Logistiek in Strijen, waar ze naast gevestigd zijn. Bij Smits worden de producten verpakt en vervoerd naar de klant. "Wij besteden ons transport uit, zodat we ons kunnen focussen op onze core business: het product."



Productie- en consumptiestijging
Volgens Cédric is de juiste combinatie van prijs en kwaliteit het belangrijkste onderscheidende vermogen van Hollyberry. Hij ziet de productie en consumptie in verschillende landen stijgen. "Veel markten hebben nog potentie om te groeien. Frankrijk is hier een goed voorbeeld van met haar 65 miljoen inwoners. Dat is echt een aardbeienland. Blauwe bessen en bramen zijn daar minder bekend. Ook in België en andere Europese markten zijn er groeimogelijkheden." Hij verwacht niet dat de consumentenprijs door de hogere productievolumes ineens gaat dalen. "In de supermarkt blijft het voorlopig een speciaal product dat tegen een hogere prijs wordt verkocht."

De handelaar ziet de komende jaren positief tegemoet. "Zachtfruit is een mooi product en heeft veel mogelijkheden. We hebben het afgelopen jaar een goede basis gelegd en willen dat in de toekomst verder uitbouwen."

Voor meer informatie:
Cédric Bleuset
Hollyberry B.V.
cedric.bleuset@hollyberry.nl
Mobile: +31 (0)6 41 82 77 87