Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Koen Maes, Special Fruit

"Minder materiaal en meer informatie verhoogt succes verpakking"

"Bij Special Fruit proberen we de verpakkingsmaterialen tot het minimum te beperken," vertelt Koen Maes, business development manager. Half januari heeft het Belgische bedrijf een nieuwe verpakking voor zijn Calinda aardbeien geïntroduceerd met als doel een zo klein mogelijke hoeveelheid papier te gebruiken en de consument tegelijk van interessante informatie te voorzien over de eigenschappen, herkomst, voedingswaarde en bereidingsmogelijkheden van het product.



Voorheen voorzag het bedrijf het product van een bijgesloten informatiefoldertje maar dit zorgde voor een hoog papierverbruik en werd daarom geschrapt. "We hebben ons ontwerpteam gevraagd een oplossing te bedenken die minder materiaal vergde," legt Maes uit. "Hoewel het nog te vroeg is om te bepalen wat dit nieuwe ontwerp voor de afzet doet, hebben we vast kunnen stellen dat momenteel al onze productie verkocht wordt en dat is alvast een gunstig teken," aldus Maes.



De resultaten zijn tot dusver zelfs zo veelbelovend dat Special Fruit overweegt het format ook voor andere producten te gebruiken, zoals zachtfruitmixen en exoten.

Voor meer informatie:
Koen Maes
Special Fruit
Tel. +32 33 150 773 
Publicatiedatum: