Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl stelt Express-format uit in Berlijn

Aldi heeft meeste Britse producten in assortiment

Lidl stelt Express-format uit in Berlijn
Lidl gaat zijn testfase met het nieuwe Lidl Express-format in Berlijn uitstellen. In plaats van dat er wordt geëxperimenteerd met het nieuwe click & collect-format wil Lidl zich meer richten op het internationaal uitbreiden van zijn online segment. (esmmagazine.com)

Aldi heeft meeste Britse producten in assortiment

De Britse National Farmers Union (NFU) heeft een gids gepubliceerd, waarin consumenten kunnen zien welke supermarktketens het meest gebruik maken van lokale producten en daarmee de Britse teeltsector het meest ondersteunen. Uit de gids blijkt dat Aldi als retailer het grootste volume aan Britse producten inkoopt. "Aldi is de eerste retailer die de zogeheten Fruit and Veg-belofte van de NFU heeft ondertekend. Dit betekent dat de keten zich erop toelegt om Britse seizoensproducten aan te bieden. Als het seizoen het toelaat, verkoopt Aldi onder andere 100% Britse aardappelen, uien, boerenkool, wortelen, asperges, pompoenen, bladsla, zachtfruit, pastinaak, knolselderij, knol- en koolrapen en erwten."
Klik hier om meer te lezen op plymouthherald.co.uk.

Australische consument niet geïnteresseerd in Amazon Fresh

Volgens een enquête van Nielsen heeft driekwart van alle Australische consumenten van 18 jaar en ouder interesse in Amazon Australia. Die interesse geldt echter minder voor het aanbod van verse groente van Amazon Fresh. Uit de enquête blijkt dat deze producten niet genoemd werden door de ondervraagde consumenten, wat zou kunnen betekenen dat Australiérs nog niet overtuigd zijn van het nut van Amaon Fresh. (news.com.au

Omzet van bio-AGF bij Tesco stijgt met bijna 17%
Vorig jaar nam de omzet van biologische producten bij Tesco toe met 15%. De omzet van biologische groente en fruit steeg daarbij nog iets meer, met bijna 17%. Volgens Tesco is de toename in vraag naar deze producten het directe gevolg van het streven van de keten om in meer vestigingen een breed assortiment aan biologische producten aan te bieden. Ook hanteert de keten stabielere prijzen, waardoor biologische producten steeds beter toegankelijk worden voor Britse consumenten. (Tesco)

China: Tmall werkt met telers met GlobalGAP-certificaat
Tmall Fresh en GlobalGAP zijn een samenwerkingsverband begonnen. Tmall Fresh, dat onder het beheer van de Alibaba-groep valt, zal voortaan zijn versproducten inkopen bij telers die het GlobalGAP-certificaat in handen hebben. Tmall heeft momenteel meer dan 400 miljoen consumenten, meer dan 50.000 handelaren en meer dan 70.000 merken. (globalgap.org)

CAMPOSOL verkozen tot Walmart-leverancier van het jaar

Walmart organiseerde onlangs in Bentonville in Arkansas het Supplier Growth Forum. Het evenement werd bijgewoond door duizenden Walmart-leveranciers. Het bedrijf CAMPOSOL kreeg tijdens het evenement een onderscheiding voor Leverancier van het Jaar in de categorie voor versproducten.

China: omzet van Sun Art Retail stijgt met 4%
De Chinese hypermarkt- en e-commerceketen Sun Art Retail Group had in het vorige jaar een omzetstijging van 4,1% tot RMB97 miljard (€13,37 miljard). De vergelijkende winkelomzet daalde iets met 0,34%. Het bedrijf verklaarde de resultaten door meer promotie van versproducten, het differentiëren van de bedrijfsvoering en de verbeterde integratie van online en offline handel. (insideretail.asia)

Auchan bouwt nieuwe supermarkt in Vietnam
Vietnamplus.vn meldt dat er een nieuwe Auchan-supermarkt wordt opgericht als onderdeel van het Summer Square-project van Gotec Land. De nieuwe vestiging zou de eerste supermarkt van Auchan in het zesde district van Ho Chi Minh worden.

Spar breidt uit in Azerbeidzjan

Spar heeft aan het einde van 2016 drie nieuwe vestigingen geopend in de hoofdstad van Azerbeidzjan, Baku. Elke vestiging heeft een grote versafdeling. Er zijn in 12 categorieën huismerken van Spar beschikbaar. Het assortiment bestaat uit in totaal 300 verschillende producten. (esmmagazine.com)

India: Reliance Retail sluit 60 Fresh-vestigingen
Reliance Retail heeft 60 vestigingen van zijn Reliance Fresh-keten moeten sluiten in een poging om de verliezen te beperken. Reliance Fresh is het buurtwinkelformat van Reliance Retail, dat als eerste format van deze retailer in 2006 van start ging. Het format genereerde in 2016 ongeveer 50% van de totale omzet van Reliance Retail. Het bedrijf begon vorig jaar een nieuw format onder de naam Reliance Smart en wil dit format nu verder uitbreiden. (igd.com)

Sloveense keten trekt zich terug uit Macedonië
De Sloveense supermarktketen Tuš heeft zich teruggetrokken uit Macedonië. Daarmee heeft het bedrijf nu alle werkzaamheden in landen van voormalig Joegoslavië stop gezet. Tuš was voorheen verantwoordelijk voor drie supermarkten in Štip, Kumanovo en Veles, maar had geen vestigingen in de hoofdstad Skopje. De vestigingen zijn nu overgenomen door de lokale supermarktketen Kit-go. (esmmagazine.com)

Britse teler sluit contract met Morrisons voor £1 mln

Het in Comber gevestigde Mash Direct heeft een jaarcontract van £1 miljoen (€1,2 miljoen) gesloten met de Britse supermarktketen Morrisons. Mash Direct gaat vijf producten leveren voor het "Free From"-assortiment van de keten. De nieuwe producten zijn Carrot & Parsnip Fries, Crispy Vegetable Bakes, Potato Rosti, Cauliflower Cheese Gratin en Potato Croquettes. (newsletter.co.uk)

Shoprite zoekt naar mogelijkheden buiten Afrika

Shoprite Holdings wil zich richten op uitbreiding buiten Afrika. Eerder liepen gesprekken stuk met Steinhoff International Holdings NV om de grootste retailketen van Afrika op te zetten. "Om onze groei door te zetten, onderzoeken we continu de mogelijkheden van nieuwe markten. Niet alleen in Afrika, maar ook op andere continenten," aldus Pieter Engelbrecht, die sinds kort is aangesteld als CEO. Shoprite is gevestigd in Kaapstad. In de zes maanden tot en met december 2016 nam de winst van het bedrijf met 11% toe tot 2,44 miljard rand (€180 miljoen). (Bloomberg)

Ierland: Tesco vraagt vakbond om stakingsacties te heroverwegen
Tesco heeft een oproep bij de vakbond Mandate gedaan om de huidige stakingsacties te heroverwegen, nadat zes Tesco-vestigingen tegen het houden van stakingsacties hebben gestemd. De vakbond hield een ballotage onder leden bij 23 andere vestigingen, nadat Tesco het voorstel van Mandate in het huidige geschil rondom langetermijncontracten had afgewezen. Deze ballotage vindt bij andere vestigingen nog plaats. Van tien vestigingen die onlangs hebben gestemd, hebben vier winkels besloten zich bij de staking aan te sluiten.(breakingnews.ie)

Auchan doet proef met thuisbezorging in Bordeaux

Auchan is een proefperiode begonnen met een thuisbezorgservice in de regio van Bordeaux. De proefperiode begon op 13 februari bij Auchan Drive Bordeaux le Lac. Er wordt hierbij samengewerkt met de startup Colisweb, dat eerder al partnerschappen is aangegaan met Franprix, Darty en Leroy Merlin. (esmmagazine.com)

Ierland: Spar investeert in promotie van gezonde producten
Spar heeft in Ierland meer dan €1 miljoen geïnvesteerd in een nieuwe reclamecampagne, die erop is gericht om het "Spar Better Choices"-initiatief te promoten. Het concept van "Spar Better Choices" draait om het stimuleren van een gezondere levensstijl en een daarbij horend eetpatroon. (esmmagazine.com)

De toekomst voor versproducten van 7-Eleven
Klik hier om het artikel te lezen.




Publicatiedatum: