Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vanaf maart afscheid van plastic verpakkingen in 2.150 filialen in Duitsland

Penny komt met bananen-banderol

Vanaf eind maart 2017 gaat de Duitse discounter Penny beginnen met het afschaffen van bananen die in folie verpakt zijn. Men begint hiermee in de Penny-filialen in Noord-Duitsland. Tot juni volgen daarna alle 2.150 filialen in Duitsland. Per jaar bespaart Penny daarmee zoveel plastic als nodig zou zijn om bijna 900 voetbalvelden te bedekken.



Stefan Magel, COO van Penny: "We werken er intensief aan om waar mogelijk af te zien van plastic verpakkingen of deze door moderne alternatieven te vervangen. Bananen zijn een echt volumeartikel. Jaarlijks verkopen we er zo'n 35.000 ton van. Dankzij het gebruik van banderollen zullen we voortaan 6,4 miljoen vierkante meter minder plastic folie verbruiken". Daarmee is het onderwerp 'verpakking' echter in geen geval afgehandeld. "Onze klanten verwachten van ons dat we op dit gebied actief zijn en blijven", aldus Stefan.
 
Publicatiedatum: