Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cornelissen Fresh Food en Coolbergen

Drie radijskwekerijen samen verder als Ortolanda

De Nederlandse radijskwekerijen Cornelissen Fresh Food en Coolbergen gaan vanaf 1 mei 2017 intensiever samenwerken met de Italiaanse radijskwekerij Ortolanda. Dat gebeurt onder de naam Ortolanda. Op de Fruit Logistica in Berlijn zorgt het bedrijf letterlijk en figuurlijk voor een voorproefje op de nieuwe uitstraling, die vanaf 1 mei wordt doorgevoerd.



Cornelissen en Coolbergen richtten in het jaar 2000 de radijskwekerij Ortolanda op in Borgo Grappa te Italië. Door de jaren heen groeide het bedrijf naar 60 hectare radijsteelt in Italië. In Nederland telt Cornelissen 9 hectare en groeide Coolbergen afgelopen jaar naar 10 hectare. 

Met de verschillende soorten bosradijs, losse radijs, verpakkingen, sorteringen en technieken wordt Ortolanda de grootste jaarrond radijsproducent. "Een bedrijf met Nederlandse roots dat voor een duurzame teelt en relatie staat, waardoor een flexibele levering van groothandel tot retail in de gehele wereld mogelijk is", laten ze weten. "En dat met een constante hoge kwaliteit." 

De huidige afzetwegen blijven gehandhaafd: de Italiaanse afdeling doet de eigen verkoop. Die in Melderslo wordt via ZON afgehandeld en de radijs uit Oude-Tonge gaat via The Greenery de markt op. 




Preview nieuwe huisstijl
Halverwege het voorjaar wordt de nieuwe huisstijl doorgevoerd voor de drie radijskwekerijen, waar onder andere de gezamenlijke naam Ortolanda en de pay-off 'The Radish Company' bij hoort. Op de nieuwe website www.ortolanda.com wordt al een voorproefje gegeven. 

Als Ortolanda zijn de radijstelers al gezamenlijk op het Italiaanse platform 'Italia Ortofrutta' in hal 2.2/A-07 op de Fruit Logistica te vinden, waar de klanten bekend worden gemaakt met het nieuwe logo en de slogan. "Maar net zo belangrijk is dat we dezelfde betrouwbare specialist van radijs uit Nederland en Italië blijven", vinden ze. "Daarom krijgen de producten ook een prominente plek in de stand en wordt de radijs van Ortolanda aan de beursbezoekers aangeboden als culinair hapje."



Voormeer informatie:
Ortolanda
www.ortolanda.com