Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Cornelissen Fresh Food en Coolbergen

Drie radijskwekerijen samen verder als Ortolanda

De Nederlandse radijskwekerijen Cornelissen Fresh Food en Coolbergen gaan vanaf 1 mei 2017 intensiever samenwerken met de Italiaanse radijskwekerij Ortolanda. Dat gebeurt onder de naam Ortolanda. Op de Fruit Logistica in Berlijn zorgt het bedrijf letterlijk en figuurlijk voor een voorproefje op de nieuwe uitstraling, die vanaf 1 mei wordt doorgevoerd.



Cornelissen en Coolbergen richtten in het jaar 2000 de radijskwekerij Ortolanda op in Borgo Grappa te ItaliŽ. Door de jaren heen groeide het bedrijf naar 60 hectare radijsteelt in ItaliŽ. In Nederland telt Cornelissen 9 hectare en groeide Coolbergen afgelopen jaar naar 10 hectare. 

Met de verschillende soorten bosradijs, losse radijs, verpakkingen, sorteringen en technieken wordt Ortolanda de grootste jaarrond radijsproducent. "Een bedrijf met Nederlandse roots dat voor een duurzame teelt en relatie staat, waardoor een flexibele levering van groothandel tot retail in de gehele wereld mogelijk is", laten ze weten. "En dat met een constante hoge kwaliteit." 

De huidige afzetwegen blijven gehandhaafd: de Italiaanse afdeling doet de eigen verkoop. Die in Melderslo wordt via ZON afgehandeld en de radijs uit Oude-Tonge gaat via The Greenery de markt op. 




Preview nieuwe huisstijl
Halverwege het voorjaar wordt de nieuwe huisstijl doorgevoerd voor de drie radijskwekerijen, waar onder andere de gezamenlijke naam Ortolanda en de pay-off 'The Radish Company' bij hoort. Op de nieuwe website www.ortolanda.com wordt al een voorproefje gegeven. 

Als Ortolanda zijn de radijstelers al gezamenlijk op het Italiaanse platform 'Italia Ortofrutta' in hal 2.2/A-07 op de Fruit Logistica te vinden, waar de klanten bekend worden gemaakt met het nieuwe logo en de slogan. "Maar net zo belangrijk is dat we dezelfde betrouwbare specialist van radijs uit Nederland en ItaliŽ blijven", vinden ze. "Daarom krijgen de producten ook een prominente plek in de stand en wordt de radijs van Ortolanda aan de beursbezoekers aangeboden als culinair hapje."



Voormeer informatie:
Ortolanda
www.ortolanda.com

 

Publicatiedatum: 7-2-2017
Auteur: Arlette Sijmonsma
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: