Rewe-supermarkt in München is 'Store of the year 2017'
Na de grote verbouwing is er een concept ontstaan dat veelzijdig en kwalitatief genieten combineert met een hoogwaardige ambiance en veel liefde voor detail. Voorin de winkel is dit bijzonder zichtbaar: alle meubels en schappen zijn speciale producties. Het zwaartepunt ligt hier op convenience en trendfood evenals op exclusieve Italiaanse delicatessen. De 18 meter lange, gewelfde servicetheek is van massief graniet. Hier kunnen klanten naast verse vis, lokale worstspecialiteiten, kaas en antipasti ook bijzonder hoogwaardig vlees van onder meer het oer-Beierse runderras Murnau-Werdenfelser krijgen. Kaviaar, oesters en Roquefort-kaas completeren het aanbod. Macarons, petitsfours en vruchtengebakjes worden in een eigen banketbakkerij gemaakt.
Elke klant vindt naast het gebruikelijke supermarktassortiment ook iets voor de middagpauze of een snack voor onderweg. Een grote saladebar biedt meer dan 100 Aan de toonbank voor warme maaltijden staan dagelijks vers bereide Beierse maaltijden ter beschikking. Daarnaast kan men hier focaccia, hamburgers, broodjes ossenvlees en verschillende sandwiches krijgen. Afwisselend wordt er ook een visgerecht aangeboden. Andere opties om van te genieten zijn verschillende gerechten die een gastronoom uit München speciaal bereid en levert voor de premium-maaltijdafdeling. Bovendien wordt er in de winkel verse sushi bereid voor de ogen van de klanten.
De winkel overtuigt de vele vaste klanten ook met een premium-assortiment aan champagne en whiskey en meer dan 400 verschillende soorten wijn in de extravagant vormgegeven 'Vinothek'. Passend hierbij worden er regelmatig proeverijen gehouden en andere klantenavonden waarop men zich kan laten adviseren.
De prijs 'Store of the Year' wordt jaarlijks aan nieuw geopende of verbouwde handelsbedrijven uitgereikt door het 'Handelsverband Deutschland' (HDE) in de categorieën food, fashion, living en out of line. De jury beoordeelt onder andere naar de criteria innovatiegraad, beleveniswaarde, voordelen voor de klant en toegevoegde waardepotentieel. De prijsuitreiking vond dit jaar op 1 februari in Berlijn plaats.