Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Citrusproducent Limoneira aanwezig op Fruit Logistica

One-stop shop met jaarrond aanbod citrus

124 jaar geleden startte Limoneira met de citrusteelt. Het bedrijf is wereldwijd bekend vanwege zijn citroenen, maar ook zijn overige citrusproducten winnen aan bekendheid. "We leveren al ruim 100 jaar citrus," vertelt John Carter van Limoneira. "Sinds zeven jaar vermarkten wij onze citroenen zelf. Nu we onze naam gevestigd hebben binnen de citroenensector, vragen onze klanten ons steeds vaker of we ook andere citrussoorten kunnen leveren."

Om aan deze vraag tegemoet te komen, verkoopt Limoneira zijn overige citrusproducten, zoals Navels, Valencia sinaasappelen, Moro bloedsinaasappelen, mineola's, tangelo's, grapefruit en pomelo's, nu ook rechtstreeks aan zijn klanten. Het bedrijf levert ook limes en easypeelers.


 
Wereldwijd model garandeert jaarronde aanvoer
Onlangs heeft Limoneira het 'One World of Citrus' marketingplan aan zijn wereldwijde klantenkring gepresenteerd. "Door samenwerking en directe investeringen vermarkten wij nu citrus uit Chili, Argentinië, Mexico, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten onder het Limoneira merk," vervolgt Carter. "Dit stelt ons in staat om onze internationale klanten uit de retail en foodservice jaarrond een 'one stop shopping' oplossing te bieden om duurzaam geteeld citrus te kopen."
 
Citrus is een gezonde voedselkeuze voor millennials en senioren
Behalve de binnenlandse markt te beleveren, exporteert Limoneira zijn citrus ook naar 50 landen in Azië, Europa en Rusland. "Europa is een belangrijk doelgebied," legt Carter uit. "De gezondheidstrends zullen niet afzwakken nu de bevolking in veel Europese landen vergrijst. De senioren van nu zijn veel actiever dan vroeger en willen gezond en fit blijven. Jongeren, inclusief millennials, vormen nog steeds de grootste bevolkingsgroep in Europa. Ook zij kiezen voor gezonde en natuurlijke producten en citrus is een supergezonde voedselkeuze."


 
Focus op duurzaamheid – Citrus Misfits
Niet alleen in Europa maar ook elders in de wereld, laten consumenten hun koopgedrag steeds meer afhangen van duurzaamheid. Limoneira investeert in zonne-energie, water, compost en geïntegreerde gewasbeschermingsprojecten en heeft een leidende positie op het gebied van huisvesting van arbeiders. " Ons 'The Less Food Waste Movement' krijgt steeds meer voet aan de grond. Het Citrus Misfits merk is hier een voorbeeld van. Door dit licht beschadigde fruit op een speelse manier aan te bieden, zorgen we dat deze producten, die verder perfect in orde zijn, niet verspild worden."
 
Kennis delen met klanten
"Als wereldwijde producent en verkoper, hebben wij kennis van markten overal ter wereld en wij delen deze kennis met onze klanten. De Ph-balans trend is vanuit Azië overgewaaid naar de Verenigde Staten en Europa. Citroenen spelen hierin een belangrijke rol omdat citroenwater een natuurlijk product is. Er zijn veel gezondheidstrends waarin een rol voor citrus is weggelegd."

Limoneira zal aanwezig zijn op de vakbeurs Fruit Logistica in Berlijn. Om een afspraak te maken, neem contact op met John Carter.

Voor meer informatie:
John Carter
Limoneira
Tel: 805-625-3523
Publicatiedatum: