Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Pieperdiscussie: iedere Nederlander een mening

Vandaag is Power to the Pieper, een promotiecampagne voor de Nederlandse aardappel van start gegaan. De meningen over de aardappel zijn nogal verdeeld.  Maar hoe serieus moeten we al die meningen nemen? In de nieuwe Power to the Pieper-aardappelcampagne "Pieperdiscussie" wordt aandacht gevraagd voor die dingen die ondergesneeuwd raken door al die discussie, terwijl ze toch erg goed voor ons zijn. De aardappel is alom geliefd, bevat veel vezels en vitaminen en relatief weinig calorieŽn. Power to the Pieper is een initiatief van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO). Deze campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese Unie.



Pieperdiscussie
In de nieuwe film van de Power to the Pieper-campagne, gelanceerd op 1 februari 2017, worden alle meningen op de hak genomen. In de campagnefilm komen voorbeelden voorbij uit de media, van het internet en uit de samenleving die laten zien dat meningen uiten soms wel een doel op zich lijkt te zijn. Gelukkig zijn er ook veel zaken in ons leven die geen controverse genereren en daarom meer aandacht verdienen. Zoals de aardappel.



Vergeten groente?
Vaak staat de pieper in Nederland op het menu als koolhydraatbron. Dit terwijl de aardappel in veel kooktradities en culturen juist als groente wordt gebruikt in de maaltijd. De aardappel is een bron van vitamine B1, B6, C en voedingsvezels. Ook bevat de aardappel per 100 gram minder calorieŽn dan rijst of pasta. De Power to the Pieper-campagne laat zien dat de aardappel heel bijzonder is zonder dat 'ie om aandacht schreeuwt. In de campagne wordt aandacht besteed aan de eindeloze variatie van de aardappel: van aardappel-avocadosalade tot een heerlijke aardappeltosti. Er is veel meer mogelijk dan de oer-Hollandse stamppot.

Power to the Pieper-campagne
De Power to the Pieper-campagne, geÔnitieerd door de Nederlandse Aardappel Organisatie en mede mogelijk gemaakt met financiering van de Europese Unie, heeft de aardappel weer op de kaart gezet. De campagne laat zien dat de aardappel al honderden jaren 'superfoodzaam' is en dat je helemaal niet ingewikkeld hoeft te doen om gezond te eten. In 2017 krijgt Power to the Pieper een nieuwe impuls door te laten zien dat de aardappel ook zonder controverse alle aandacht verdient.

 

Publicatiedatum: 1-2-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: