Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Smith-granaatappel onderscheidend in de markt
De Smith is een granaatappelras dat is ontdekt in Visalia en is geregistreerd door Gregory Smith. Het Spaanse Biogold EM zag mogelijkheden voor deze granaatappel en is zodoende dit ras op de markt gaan zetten onder het merk "Smith Pomegranate". Volgens Pedro Pérez van Biogold heeft zijn bedrijf telers en exporteurs van dit ras geholpen door de Smith in een merk met onderscheidend vermogen te veranderen.
Biogold begon in 2008 met "Smith Pomegranates" en heeft sindsdien zijn netwerk uitgebreid in landen als Marokko, Italië, Egypte en Portugal. In de afgelopen twee jaar is er fors geïnvesteerd in marketing om de granaatappel als merk te profileren. "Naast het verstrekken van licenties geven we ook ondersteuning voor de gehele keten, zodat we de toegevoegde waarde van het product kunnen verbeteren. Dit gebeurt met medewerking van landbouwingenieurs, die advies geven over zowel het vinden van contacten en handelsroutes als over het productieproces zelf."
De voornaamste kenmerken van de Smith-granaatappel zijn de intense rode kleur aan zowel de binnenkant als de buitenkant, de grotere opbrengst en het feit dat ze in verhouding tot andere rassen vroeger rijp worden.