Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gezondheidstrends beïnvloeden koopgedrag consument

Avocado-afzet Verenigd Koninkrijk sterk gestegen in 2016

De landelijke gezondheidstrends hebben de afzet van avocado's en andere verantwoorde producten in 2016 opgedreven, zo blijkt uit de laatste gegevens van IRI, verstrekker van big data en voorspellende analyses voor de levensmiddelen- en retailbranche.

De gegevens met betrekking tot de groei van de productcategorieën (Product Growth Categories) wijzen op een duidelijke trend voor alternatieve of gezonde producten. Met een supermarktafzet van €218 miljoen maakte de avocado vorig jaar een groei van 28% door.


Martin Wood, hoofd Strategic Insight – Retail van IRI, legt uit dat 2016 in het teken stond van het zogenaamde 'clean eating', een trend die verspreid werd via lifestyle goeroe's, foodbloggers en Instagrammers, die veel invloed hebben op met name de jonge generatie consumenten. Bij deze trend wordt het eten van onbewerkte levensmiddelen aanbevolen, zoals groenten en fruit, volkorenproducten en eiwitten, evenals het drinken van veel water.

De cijfers van het IRI wijzen erop dat deze trend het koopgedrag van de consument mogelijk beïnvloed heeft, wat geleid heeft tot een opvallende groei binnen bepaalde categorieën. Normaal gesproken vertoont de verkoop van gezonde producten vooral bij aanvang van het nieuwe jaar een piek. Dit maal heeft de groei zich echter gedurende het gehele jaar voortgezet.
 
Uit de IRI-gegevens blijkt eveneens dat de consument ongezonde producten, zoals suikerhoudende frisdranken, steeds vaker laat staan. Bovendien groeit de afzet van vegetarische vleesvervangers. Volgens het IRI zijn productinnovatie en verbeterde distributie belangrijke aanjagers van de groei binnen de retail en levensmiddelenindustrie.

Voor meer informatie:
Amanda Hassall, PR Consultant
Eureka Communications
amanda@eurekacomms.co.uk
Tel: +44 01628 822741
Mob: +44 07855 359889
Publicatiedatum: