Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eroski renoveert 512 winkels naar Contigo-format

Metro verkoopt laatste Roemeense Real-vestigingen

Metro verkoopt laatste Roemeense Real-vestigingen
De Duitse Metro-groep heeft zijn laatste vier Real-hypermarkten in Roemenië verkocht aan het bedrijf Terazone Enterprises Limited. De overeenkomst werd op 20 januari afgerond. (romania-insider.com

VS: Kroger neemt 10.000 winkelmedewerkers aan

De Amerikaanse retailer Kroger is in verband met voortdurende uitbreiding van plan om 10.000 vaste werknemers aan te nemen. De nieuwe stafleden zijn nodig bij de verschillende ketens die onder Kroger vallen, zoals Ralphs, Fred Meyer, Dillons, Smith's, King Soopers, Harris Teeter en Food 4 Less. In totaal heeft het in Cincinatti gevestigde bedrijf meer dan 430.000 medewerkers in dienst. (usatoday.com)

India: AGF-retailer Freshworld verkrijgt meer kapitaal

Retailworx Pvt. Ltd, dat de eigenaar is van de AGF-startup Freshworld, heeft een kapitaalinjectie gekregen van een aantal investeringsbedrijven. Het in Bengaluru gevestigde Freshworld werkt aan een concept waarbij producten direct van telers via straatverkopers bij de consument belanden. (vccircle.com)

Goede vooruitzichten voor GPA en Carrefour in Brazilië
Klik hier om het artikel te lezen.

X5 Retail Group heeft grootste omzetgroei ooit

In het vierde kwartaal van 2016 kwam de netto-retailomzet van X5 Retail Group neer op 291,3 miljard roebel (€4,58 miljard). Dat is jaar op jaar een toename van 27,5%. De like-for-like omzet nam toe met 7,5%, terwijl in het vierde kwartaal het winkelverkeer en de gemiddelde grootte van een winkelmand stegen met respectievelijk 1,8% en 5,6%. Over geheel 2016 nam de netto-omzet met 27,5% toe tot 1,03 biljoen roebel (€16,2 miljard). De like-for-like omzet steeg met 7,7%, terwijl het winkelverkeer en de gemiddelde grootte van een winkelmand stegen met 2,5% en 5,0%. (Reuters)

Lenta breidt winkelnetwerk in Moskou uit
De Russische retailer Lenta heeft overeenkomsten getekend met Edisonenergo LLC., dat onder de ADG-groep valt. Hierdoor kan Lenta locaties leasen bij een aantal winkelcentra in Moskou. De locaties worden gebruikt voor 36 nieuwe Lenta-vestigingen. (esmmagazine.com)

Italië: VéGé Group lanceert online diensten in Sicilië
De Italiaanse retailer VéGé Group is begonnen met een online kanaal in Zuid-Italië via zijn lokale partner Commerciale GiCap. De online supermarkt is de eerste in zijn soort op Sicilië en is tot stand gekomen in samenwerking met Risparmiosuper.it. Momenteel heeft de online supermarkt een bereik van de omgeving van de stad Messina van Torre Faro tot de gemeente Roccalumera. In de toekomst wil VéGé Group de online diensten uitbreiden naar Palermo, Lipari en steden in de Calabria-regio. (esmmagazine.com)

Omzet Système U stijgt met 1,5%

De Franse coöperatie Système U had in 2016 een omzetgroei van 1,5% tot €19,2 miljard. In de eerste helft van het jaar verloor Système U 0,1% aan marktaandeel, maar in de tweede helft herstelde het bedrijf zich hiervan. Système U had zijn meest succesvolle december ooit, met een like-for-like-omzet die met 2,7% toenam. (esmmagazine.com)

Eroski renoveert 512 winkels naar Contigo-format
De Spaanse retailer Eroski heeft 512 vestigingen heropend onder zijn Contigo-format. Nadat in de afgelopen vier jaar er €300 miljoen is geïnvesteerd, zijn 26 hypermarkten en 486 supermarkten naar het nieuwe format gerenoveerd. Hieronder vallen ook een aantal franchise-vestigingen. De belangrijkste kenmerken van het Contigo-format komen neer op een sterke focus op versproducten en een prominente aanwezigheid van lokale producten. (esmmagazine.com)

Publicatiedatum: