Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Kurkuma in pillendoosjes: knipoog naar farmaceutische industrie

Nature & More, Europees marktleider in biologisch AGF-producten, lanceert een nieuwe productlijn genaamd Health Wonders, een serie wortelgewassen met gezondheidsvoordelen. De nieuwe productlijn wordt in februari gelanceerd op de Fruit Logistica beurs in Berlijn, te beginnen met kurkuma in een pillendoosverpakking met bijsluiter ľ een knipoog naar de marketingstijl van de farmaceutische industrie.


 
De verse wortelgewassen die Nature & More als Health Wonders op de markt brengt, bieden zowel volgens de traditie als volgens wetenschappelijk onderzoek gezondheidsvoordelen. Het Health Wonders assortiment zal bestaan uit wortelgewassen als kurkuma, gember en ginseng. Aangezien zo'n 60% van alle chronische ziekten in het Westen voedingsgerelateerde oorzaken heeft, kunnen fruit en groente een belangrijke rol spelen in proactieve, preventieve gezondheidszorg.
Met de slogan 'Terug naar je wortels' gaat Health Wonders in februari van start met verse kurkuma, in een verpakking die de stijl van de farmaceutische industrie op de hak neemt en de laagdrempeligheid van gezond eten benadrukt. Kurkuma is de specerij die zorgt voor de gele kleur in kerrie. In PubMed, de online database van medisch-wetenschappelijke publicaties, staan duizenden onderzoeken naar kurkuma en curcumine (de belangrijkste werkzame stof in kurkuma).
 
De Health Wonders worden in Berlijn gelanceerd op de vakbeurs Fruit Logistica, de grootste vakbeurs in verse AGF ter wereld, van 8 tot 10 februari. Ze zullen verkrijgbaar zijn in supermarkten en natuurvoedingswinkels in onder andere Duitsland, Nederland, BelgiŰ, Zweden, Frankrijk, Zwitserland en Denemarken.
Volkert Engelsman, directeur van Nature & More, licht toe: "Het hele domein van de geneeskunde is al jaren gekaapt door gevestigde belangen die meer ge´nteresseerd zijn in het verdienen van geld dan in het helpen van mensen. De kennis achter kurkuma is duizenden jaren oud en de meeste consumenten beseffen heel goed dat hun welzijn samenhangt met goede voeding. Daarom hebben we besloten deze productrange te introduceren met de slogan 'Terug naar je wortels'."

Engelsman vervolgt: "We gaan de Health Wonders onder de aandacht brengen in de typische marketingstijl van de farmaceutische industrie, met teksten als: 'Heeft u regelmatig last van Big Pha-ma? Vraag dan bij uw groentespecialist naar de mogelijkheden van kurkuma.' De wortels zullen worden verkocht in kleine doosjes, net als medicijnen, waarin natuurlijk ook een bijsluiter zit. Daarin worden de 'bijwerkingen' vermeld zoals gele vingertoppen. Of we waarschuwen voor alcohol in combinatie met kurkuma ľ je moet wel de juiste wijn kiezen bij een lekkere maaltijd met kurkuma erin."

"Gezonde voeding heeft een grote potentie, zoals in termen van gezondheid als commercieel. Die potentie is te lang genegeerd door de AGF-sector en daar willen we nu iets aan doen."

Natural Branding

De lancering van Health Wonders volgt op een andere innovatie van Eosta, Natural Branding, in samenwerking met de Zweedse supermarktketen ICA. Het doel hiervan is om de verspilling van plastic voor biologische groente en fruit te stoppen.
In plaats van milieuonvriendelijke folie te gebruiken, worden de biologische avocado's en zoete aardappelen van ICA met laserlicht gemerkt. Zonder enige toevoegingen kan hiermee een logo of tekst op het product worden aangebracht, zonder dat de kwaliteit of bewaarbaarheid hierdoor verandert.

Eosta and ICA schatten dat de nieuwe technologie minstens 725.000 plasticverpakkingen per jaar zal besparen. Naarmate er meer producten en klanten worden toegevoegd, kan de plasticbesparing in de miljoenen verpakkingen lopen.

Voor meer informatie: www.natureandmore.com

Publicatiedatum: 24-1-2017