Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn en Lidl groeien, Aldi verliest marktaandeel

Het marktaandeel van prijsvechter Aldi is in 2016 verder gedaald, terwijl Albert Heijn en Lidl juist groeien. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Nielsen maandag heeft bekendgemaakt. Aldi en de winkelformules van Detailresult (Dirk van den Broek en Dekamarkt) verliezen het meeste terrein. Aldi, dat tien jaar geleden in Nederland nog 8,9% marktaandeel had, zakte in 2016 met één winkel meer 0,3 procentpunt naar 7%. Dirk van den Broek en Dekamarkt, twee ketens van Detailresult, leverden beide 0,1 procentpunt in.

Albert Heijn heeft zijn marktaandeel uitgebreid van 35 naar 35,2% en dat van Lidl groeit van 10 naar 10,3%. De Jumbo-supermarkten groeiden door de ombouw van de laatste C1000-winkels naar 18,4% marktaandeel. Dat is 0,1% procentpunt lager dan de opgetelde marktaandelen van de twee formules een jaar eerder. Coop en Deen wisten allebei een procentpunt te groeien in marktaandeel. Dat werd ingeleverd door Sligro's Emté, MCD en Attent, de formule die Spar Holding gaat opheffen.


Klik hier voor een uitvergroting. Bron: FMCG Opleidingen
Publicatiedatum: