Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
wekelijks verse producte

China: groeiend aantal bestellingen via app Miss Fresh

Lenovo Capital and Incubator Group en Zhejiang Zheshang Venture Capital werken samen om US$100 miljoen (ongeveer €930.000) te investeren in de app MissFresh. Het bedrijf MissFresh is in Beijing gevestigd. De app zorgt ervoor dat er elke week verse producten aan huis bezorgd worden. 


"De markt van verse producten is biljoenen Chinese RMB (Renminbi) waard en is een belangrijk onderdeel voor de e-commerce," zei Li Zhaohui, een partner van Tencent Investment Management. "MissFresh heeft een ervaren managementteam en heeft daarnaast een goed inzicht in de retail en de toelevering van versproducten."

Volgens een rapport van Boston Consulting Group is de Chinese versproductenmarkt de afgelopen vijf jaar gegroeid van US$580 miljoen (bijna €540 miljoen) naar US$13 miljard (ongeveer €12 miljard). Verwacht wordt dat het tegen 2020 US$87 miljard (bijna €81 miljard) zal bereiken. 

MissFresh is opgericht in 2014 en levert versproducten uit de Verenigde Staten, Chili en Australië aan Chinese klanten. Ze garanderen dat de bestelling binnen twee uur bezorgd wordt. De producten bestaan onder andere uit groenten, fruit en vlees.Het bedrijf beweert dat er in vergelijking met het jaar ervoor een toename was van 500% bruto-inkomsten in 2016.
Publicatiedatum: