Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Simon Loos Campagne #100dagen100chauffeurs onvoorzien groot succes

In #100dagen100chauffeurs werven, het leek Simon Loos een bijna onmogelijk doel. Maar niets bleek minder waar: met het aflopen van de honderd dagen blijkt het bedrijf maar liefst 182 nieuwe chauffeurs te hebben verwelkomd.



Gouden greep
De start van de campagne op 10 oktober 2016 kreeg overweldigend veel aandacht. De website van de logistiek dienstverlener ging zelfs even onderuit, en de organisatie draaide in de weken erna overuren om alle sollicitanten de aandacht te geven die ze verdienden. Ook de zelfbedachte wekelijkse inloopsollicitaties bleken een gouden greep te zijn. De laagdrempeligheid van 'binnenlopen, kennismaken, en als je wilt meteen solliciteren' sprak veel chauffeurs aan, en op de (eenmalige) inloop in Wognum stonden zelfs ruim veertig sollicitanten voor de deur.

HR manager Eric Stam: "Waarschijnlijk ligt ons succes ook in het feit dat we echt iedere sollicitatie serieus in overweging nemen. Jong, oud, veel ervaring of juist weinig, iedereen kan bij ons een kans krijgen. Ook als je bijvoorbeeld nog geen Code 95 hebt. Doordat we eigen opleidingen en chauffeurscoaches hebben, kunnen we hierin zelf veel regelen. Maar eerlijk is eerlijk, door het grote aantal nieuwe collega's zijn de begeleidingsmogelijkheden op dit moment wel even tot het uiterste ingezet. Dat betekent helaas ook dat we soms veelbelovende aspirant-chauffeurs toch geen baan aan kunnen bieden op dit moment." Stam vindt het vooral erg bemoedigend om te merken dat de vraag naar opleidingstrajecten groot is, en er blijkbaar veel mensen enthousiast zijn om opgeleid te worden tot chauffeur. Dit biedt hoop voor de invulling van de transportvacatures, welk aantal – zo berichtte STL vandaag nog – blijft toenemen.

Campagne loopt door
Ondanks het grote succes van de campagne kan Simon Loos nog niet voldaan achterover leunen. De vraag naar nieuwe chauffeurs is ondertussen namelijk ook opgelopen, o.a. door uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen.
Bovendien blijkt het in een aantal regio's aanzienlijk lastiger om sollicitanten te werven. Vooral in en rond Breda, Tilburg en Veghel loopt het nog niet storm en werkt Simon Loos hard aan het invullen van de vacatures. De wekelijkse inloop sollicitaties (op dit moment in Veghel, Tilburg en Hendrik Ido Ambacht) blijven doorgaan, net als de bol.com cadeaubonactie. Ook start het bedrijf vandaag met een nieuw concept, door chauffeurs uit de noordelijke provincies tijdens hun dienst huisvesting aan te bieden in Midden-Brabant.
Stam: "Simon Loos staat terecht bekend als een sociale, professionele en stabiele werkgever. We vinden het niet meer dan normaal om als werkgever te zorgen voor goede werkomstandigheden en uitstekende voorwaarden. En ook met de baangarantie zit je bij ons goed. Het probleem in de zuidelijkere regio's komt wat ons betreft allereerst door het grote aanbod aan vacatures – je kunt daar werkelijk overal aan de slag als chauffeur. Maar waarschijnlijk is het minder positieve imago van Winkeldistributie ook een pijnpunt. Daarom komt er in onze campagne nog meer aandacht voor dat beeld. We willen laten zien dat Winkeldistributie wel degelijk voordelen biedt, bijvoorbeeld dat het een ideale baan is als je je kinderen graag op wil zien groeien. Parttime werken is goed mogelijk, de sociale contacten op de filialen en met collega's zijn leuk, en het idee van 'rondje om de kerk' is echt allang achterhaald."

Bron: Simon Loos
Publicatiedatum: