Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse DolceKiwi vergroot marktaandeel

"Het Italiaanse kiwiseizoen verloopt volgens verwachting met een goede vraag en hoge prijzen. Helaas zijn de voorraden maar de helft van vorig jaar zodat we de afzet moeten beperken om er zeker van te zijn dat we onze vaste klanten kunnen beleveren," vertelt Marco Eleuteri (foto), salesmanager bij AOP Armonia.

"De kwaliteit is uitzonderlijk goed wat te danken is aan de Sele vlakte, waar de omstandigheden optimaal zijn voor de kiwiteelt. We passen biologische productiemethoden toe en ons magazijnbeheersysteem hebben we ontwikkeld in samenwerking met landbouwdeskundige Carlo Di Renzo."



"Met het groeiende succes van ons DolceKiwi merk worden onze inspanningen eindelijk beloond. Het grootste gedeelte van onze productie, die dit jaar slechts 1.600 ton bedroeg, wordt onder deze merknaam verkocht. Helaas is de consumptie de afgelopen jaren teruggelopen aangezien er kiwi's vermarkt werden die praktisch oneetbaar waren omdat ze te hard of te zuur waren. De verkoopcijfers tonen echter aan dat de consumptie wel degelijk kan stijgen als er kiwi's van goede kwaliteit op de markt zijn."



Promotiecampagne samen met Coop Toscane. Met een penetrometer wordt de stevigheid van het fruit gecontroleerd. 

Deze week zal er in Coop-winkels in Toscane een promotiecampagne plaatsvinden voor kiwi's in verpakkingen van 1,5 kilo. "Ik denk dat deze kiwi's optimaal van kwaliteit zijn."


Voorbeeld van een reclamefolder die de kwaliteit benadrukt in plaats van de prijs. Deze strategie werkt goed, omdat hiermee de aandacht gevestigd wordt op de kwaliteit, herkomst en gezonde eigenschappen van het fruit.

Lage temperaturen

"Het koufront waardoor Midden- en Zuid-Italiƫ is getroffen heeft veel schade veroorzaakt. Gelukkig waren we er op voorbereid zodat we de gevolgen hebben kunnen beperken. In Calabriƫ hebben we het citrus eerder geoogst met name in de gebieden die het grootste risico liepen."


Kassen voor productie biologische sla op 6 januari in Eboli.

"In Sele telen we al onze groenten in kassen, wat ons enorm heeft geholpen. De productie van jonge bladsla is flink afgenomen zodat we moeite hebben om aan onze contracten te voldoen. Voor de productie van de overige sla werken we met afdekzeilen om de groenten tegen de kou te beschermen."

Kassen biologische sla op 6 januari in Eboli.

"Het is nog te vroeg om te beoordelen wat de gevolgen voor de aardbeienteelt zullen zijn. Het seizoen zal naar verwachting tot half februari vertraagd zijn en de eerste volumes zullen mogelijk misvormd zijn. Over een paar dagen hopen we meer te weten."


Voor meer informatie:
Marco Eleuteri
Email: marco.eleuteri@aoparmonia.it
Publicatiedatum: